reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© bakhtiarzein dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 15 stycznia 2020

CM International wchodzi na rynek nigeryjski i planuje dalszą ekspansję zagraniczną

Po Algierii i Tunezji przyszedł czas na Nigerię: spółka zrealizuje zamówienie inicjujące o wartości 79 tys. USD. Dostarczone urządzenia mają trafić do salonów kosmetycznych i hotelowych salonów SPA.

Poza rozszerzeniem obecności na rynku afrykańskim, Zarząd CM International zapowiada mocniejsze zaakcentowanie obecności CMI na rynku polskim i wskazuje kolejne kierunki ekspansji geograficznej m.in. w państwach Bliskiego Wschodu.
CM International SA, notowany na NewConnect, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej, rozpoczyna współpracę z partnerem z rynku nigeryjskiego. Po realizacji zamówienia inicjującego, spółka spodziewa się dalszej współpracy. - Realizowaliśmy już zamówienia w Algierii i Tunezji, dlatego doskonale znamy charakterystykę rynku afrykańskiego i jego oczekiwania. Teraz wchodzimy na duży rynek nigeryjski. Jest on niezwykle rozwojowy. Liczymy, że współpraca z naszym dystrybutorem będzie miała charakter stałego partnerstwa. Oczekujemy, że jeszcze w tym roku dostaniemy kolejne zamówienia – powiedział Mariusz Kara, prezes zarządu CM International SA W tym roku poza rynkiem afrykańskim CMI chce mocniej zaakcentować swoją obecności na rynku polskim. Spółka w 2019 r. rozpoczęła współpracę z dystrybutorem Venus Beauty. CM International zapowiada, że pojawi się na największych imprezach targowych w Polsce. Poza rodzimym rynkiem spółka wskazuje zainteresowanie m.in. rynkiem węgierskim, gdzie prowadzi już zaawansowane rozmowy z dystrybutorem. Następnym obszarem aktywności CM International będzie Bliski Wschód. Po uzyskaniu niezbędnych certyfikatów jakościowych CM International ponownie wkroczy na te rynki (w tym na rynek irański). Kolejnymi kierunkami ekspansji geograficznej będą dalekowschodnie rynki Australii i Nowej Zelandii. - Na rynku węgierskim już rozpoczęliśmy rozmowy z potencjalnym partnerem. Oczekujemy, że rozmowy zakończą się nawiązaniem wymiernej współpracy. Jeśli chodzi o inne kierunki, to po uzyskaniu certyfikacji ISO planujemy na nowo wznowić rozmowy z krajami na Bliskim Wschodzie m.in. w Iranie. Jednak ekspansja na tym rynku zależy od rozwoju sytuacji politycznej. W tym roku chcemy też wejść na rynek australijski i nowozelandzki. Na tych obszarach posiadamy bazę klientów i wstępnie zainteresowane firmy. Jednak przede wszystkim działa tam nasz agent który reprezentuje CMI - powiedział Michał Sebastian, wiceprezes zarządu CM International SA Pod koniec listopada ubiegłego roku CMI poinformowało o starcie oferty publicznej. Zapisy na akcje serii D prowadzone są do 30 stycznia 2020 r. Spółka planuje pozyskać maksymalnie 4,25 mln PLN. Cena emisyjna w ofercie została wyznaczona na 40,50 PLN za jedną akcję. CM International chce przeznaczyć środki z emisji m.in. na powiększenie działu IT oraz R&D. Po trzech pierwszych kwartałach 2019 r. CMI osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 12,4 mln PLN, co stanowi wzrost o 64,2% r/r. W ujęciu narastającym, tj. za okres od 1 stycznia do 30 września 2019 r, wynik netto wyniósł prawie 1,49 mln PLN, co stanowi ponad 20% wzrost (niemal 1,24 mln PLN) w porównaniu do równoległego okresu roku 2018.
reklama
reklama
September 28 2020 14:54 V18.10.14-2