reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 25 listopada 2019

DGTronik rusza z nową strategią rozwoju biznesu

Producent elektroniki ze Straszyna k. Gdańska zwiększył moce produkcyjne oraz unowocześnił park maszynowy i zamierza efektywnie wykorzystywać nowe zasoby, rozwijając biznes.

DGTronik to kontraktowy producent elektroniki, którego historia nierozerwalnie związana jest z rozwojem istniejącej od lat 90. firmy DGT, dostawcy rozwiązań dla sektora telekomunikacji i informatyki (np. dostawca infrastruktury dla sieci połączeń numeru alarmowego 112). W 2002 roku DGTronik mając nadwyżki mocy produkcyjnych oddzielił się od firmy-matki i zaczął świadczyć usługi dla firm zewnętrznych. Przez kilkanaście lat firma stopniowo poszerzała bazę klientów osiągając w 2018 r. roczne obroty na poziomie 18 mln złotych (w 2012 r. obrót na poziomie 7 mln zł). Ostatnie dwa lata były dla firmy szczególnie intensywne pod względem inwestycji. – Przeznaczyliśmy znaczne środki na unowocześnienie i zwiększenie mocy produkcyjnych naszych linii produkcyjnych. W latach 2016-2019 zdecydowaliśmy się na zakup maszyn na łączną kwotę 1,75 mln EUR, w tym trzy maszyny pick&place, dwie drukarki, dwa urządzenia AOI, dwa urządzenia do wygrzewania komponentów i laminatów, komorę klimatyczną oraz trzy nowe testery– wymienia Rafał Szruba, dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu w DGTronik. W ramach finalizacji projektu rozwoju produkcji w DGTronik firma nabywa też urządzenia do inspekcji pasty lutowniczej (SPI) – pozytywna decyzja zarządu w tej sprawie została już wydana i trwają 3 miesięczne testy pierwszego SPI w wersji Expert na jednej z linii produkcyjnych. Jak podkreśla Rafał Szruba, dzięki odświeżeniu parku maszynowego, DGTronik nie tylko poprawił jakość, ale zyskał potencjał, by produkować dłuższe serie i szukać nowych klientów, niekoniecznie zainteresowanych wyłącznie krótkimi seriami i prototypami. – Trzy lata temu w ciągu miesiąca mogliśmy montować około 8 mln komponentów, obecnie ta liczba wynosi 24 mln – stwierdza nasz rozmówca. Gwarancją wysokiej jakości dla DGTronika są nie tylko inwestycje w nowoczesne maszyny, ale także zachowanie wiedzy i doświadczenia pracowników z dłuższym stażem. – Mamy obecnie długofalowy plan zwiększania wydajności w sekcji montażu THT. Chcemy powiększać zespół, zapewniając sukcesję zdobywanego przez lata doświadczenia. Nowo zatrudniane osoby powinny bowiem mieć sposobność uczenia się od bardziej doświadczonych montażystów – wyjaśnia Rafał Szruba. Rafał Szruba jest związany z DGTronikiem od 2016 roku, a stanowisko szefa sprzedaży objął rok temu. Plany na najbliższą przyszłość są jasne: rozwój biznesu. - Będziemy się skupiać na rynkach zagranicznych, głównie Europy, ponieważ wciąż jesteśmy konkurencyjni pod względem kosztów samego wytwarzania i montażu. Inaczej jest już z laminatami i komponentami, bo tu działamy na rynku globalnym i trudno być elastycznym, można za to oferować lepszą jakość obsługi klienta. Prowadzimy rozmowy z przedsiębiorcami z wielu różnych krajów, bez ograniczeń geograficznych: z Chorwatami, Duńczykami czy Holendrami i po prostu zamierzamy zwiększać obroty – stwierdza Rafał Szruba. DGTronik nie zapomina też oczywiście o rodzimym rynku. Jednak statystyki wskazują na zasadniczą przewagę klientów zagranicznych, dla których sprzedaż stanowi około 80% przychodów DGTronika osiąganych ze zleceń dla firm zewnętrznych. Nowy szef sprzedaży podkreśla, że na początku pracy na nowym stanowisku niezwykle ważne dla niego było poukładanie relacji wewnętrznych w firmie. – Otrzymywaliśmy sygnały, że są problemy z przekazywaniem informacji pomiędzy działami, dlatego jednym z moich pierwszych zadań było usprawnienie komunikacji wewnętrznej. I moim zdaniem to się udało, a w efekcie praca idzie nam szybciej. Było to o tyle proste, że wystarczyło zaangażować ludzi w realizowane przez firmę projekty, by mieli świadomość, że robimy dla naszych klientów świetne rzeczy i odczuwali w związku z tym satysfakcję – mówi Rafał Szruba. – Najbliższy rok powinien być kluczowy dla firmy, bo DGTronik jest w pełni przygotowany do kolejnego etapu rozwoju biznesu. Reasumując: mamy nowoczesny park maszynowy, mamy poukładane relacje wewnętrzne i strategię zwiększania przychodów, którą w najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać w życie. Nie zamierzamy co prawda rywalizować z największymi firmami EMS na rynku, ale myślę, że klienci doceniają naszą integralność i jesteśmy atrakcyjni dla tych, którzy rozumieją potrzebę utrzymania jakości i powtarzalności – konkluduje Rafał Szruba.
W DGTroniku pracuje obecnie około 120 osób. Firma produkuje moduły elektroniczne dla odbiorców z wielu różnych sektorów, od zasilaczy dla branży meblarskiej, poprzez karty wideo m.in. do aplikacji medycznych, aż po różnego rozmiaru mierniki i czujniki. Przychody DGTronika za 2018 rok wyniosły ponad 4 mln EUR, dynamikę przychodów firmy w poszczególnych latach przedstawia poniższa grafika. © DGTronik
Załaduj więcej newsów
December 12 2019 10:59 V14.8.5-1