reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 23 lutego 2010

Rynek paneli TFT LCD wzrósł w roku 2009 o 20%.

W roku 2009 sprzedano 527 mln sztuk dużych paneli TFT LCD.

Światowy rynek dużych paneli TFT LCD w roku 2009 osiągnął rekordową wielkość 527 mln sztuk. Popyt na rynku stymulowany jest przede wszystkim przez takie aplikacje jak TV, netbooki czy ekrany reklamowe. W samym tylko 4Q roku sprzedano 154 mln sztuk. Monitory PC są najbardziej dojrzałym sektorem tego rynku, charakteryzując się niewielkim, 2-procentowym wzrostem. Z kolei segment notebook PC + netbooki (=mini-note) osiągnęły łączny poziom 175 mln sztuk, co stanowi wzrost w porównaniu do poprzedniego roku o 25%. Jednak najjaśniejszy punkt stanowią panele dla odbiorników TV, których roczny wzrost osiągnął imponujący poziom 45% (163 mln sztuk). Nieomal dwukrotnie zwiększył się również niewielki segment publicznych ekranów reklamowych: dostawy wzrosły z 0.6 do 1.1 mln sztuk (+93%). Tabela 1: Dostawy dużych paneli TFT LCD (mln sztuk) Źródło: DisplaySearch Quarterly Large-Area TFT LCD Shipment Report Liderem rynku pod względem ilości sprzedanych sztuk jest LG Display, który jest producentem co czwartego panelu na świecie (udział w rynku 24.9%), jednak tuż za nim plasuje się Samsung, z bardzo zbliżonym wynikiem 24.5% udziału w rynku. Udział AUO wyniósł 17.0%, CMO 14.2%. Samsung jest jednak liderem rynku jeśli chodzi o powierzchnie sprzedanych paneli oraz przychody. Obaj koreańscy producenci wyraźnie zwiększyli woje łączne udziały rynkowe, z 46.2% w roku 2008 do 52.8% w 2009. Tabela 2: Ranking dostawców rynku dużych paneli TFT LCD w roku 2009. Źródło: DisplaySearch Quarterly Large-Area TFT LCD Shipment Report
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2019 20:56 V14.3.11-2