reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 10 października 2019

Polska staje się hubem produkcji baterii

W I kwartale 2019 roku nasz kraj był największym eksporterem akumulatorów litowo-jonowych wśród państw UE, głównie za sprawą koreańskich inwestycji w zakresie elektromobilności w Polsce. Zestawienie tych projektów znajduje się poniżej.

Z prognoz Allied Market Research wynika, że rynek samochodów elektrycznych w 2017 r. wart był 118,8 mld dolarów, a w 2025 r. powinien osiągnąć 567,3 mld dolarów.
Jak podkreśla MPiT, w tym roku zwiększał się także eksport pozostałych części do aut elektrycznych i hybrydowych oraz silników benzynowych nowej generacji, w tym silników do pojazdów hybrydowych. Wzrost eksportu akumulatorów litowo-jonowych to m.in. efekt inwestycji koreańskich firm, które zdecydowały się ulokować swoje fabryki w naszym kraju. To LG Chem, SK Hi-tech Battery Materials Poland sp. z o.o., KET, Foosung, Enchem, Nara Battery Engineering. W sumie to 7 przedsięwzięć o wartości ponad 7 mld zł. Deklarowana przez inwestorów liczba nowych miejsc pracy wynosi ponad 2,1 tys. - Widzimy wiele przestrzeni dla dalszej polsko-koreańskiej współpracy w zakresie rozwoju elektromobilności, która przyniesie obustronne korzyści. Dysponujemy wysoko wykwalifikowaną kadrą oraz szeregiem uczelni prowadzących działalność badawczo-rozwojową. Mamy nie tylko wybitnych informatyków wygrywających międzynarodowe konkursy, ale także doświadczonych inżynierów zajmujących się m.in. mechaniką, czy pracujących w branży chemicznych magazynów energii dla środków transportu. Nasz kraj posiada też silną bazę firm zainteresowanych rozwijaniem produkcji komponentów do ogniw oraz hardware i software do integracji baterii instalowanych w pojazdach elektrycznych – zaznaczyła podczas polsko-koreańskiego okrągłego stołu nt. elektromobilności minister Emilewicz.

KOREAŃSKIE INWESTYCJE W ZAKRESIE ELEKTROMOBILNOŚCI W POLSCE

  • LG Chem Wrocław Energy Sp. z o.o. – w Biskupicach Podgórnych powstała największa na kontynencie europejskim fabryka produkująca baterie do samochodów elektrycznych. Wartość inwestycji to 1,3 mld zł. Liczba nowych miejsc pracy – 729.
  • LG Chem Wrocław Energy Sp. z o.o. – projekt polegający na utworzeniu nowego zakładu w Biskupicach Podgórnych, który zwiększy zdolności produkcyjne istniejącej już fabryki. Wartość inwestycji wynosi 4,4 mld zł. Liczba nowych miejsc pracy – 810.
  • SK Hi-tech Battery Materials Poland sp. z o.o – w Dąbrowie Górniczej powstanie fabryka separatorów do baterii elektrycznych. Wartość inwestycji to ponad 1 mld zł. Liczba nowych miejsc pracy to ok. 300.
  • KET Poland sp. z o.o. – projekt polegający na uruchomieniu produkcji części elektronicznych do pojazdów elektrycznych w Zabrzu. Produktami głównymi będą moduły elektryczne i elektroniczne. Wartość inwestycji to ponad 88 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy to 250.
  • Foosung Poland sp. z o.o. – W Kędzierzynie Koźlu powstanie zakład produkcyjno-usługowy, który będzie zajmować się produkcją, magazynowaniem, logistyką oraz usługami związanymi z wytwarzaniem materiałów do akumulatorów litowo-jonowych na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego. Wartość inwestycji to ponad 368 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy to ponad 130.
  • Nara Battery Engineering Poland Sp. z o.o. – projekt polegający na budowie zakładu produkcyjno-magazynowego w Biskupicach. Firma działa w branży komponentów dla e-baterii. Wartość inwestycji wynosi 22 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy to ponad 30.
  • Enchem Poland sp. z o.o. – projekt polegający na budowie zakładu produkcyjnego w Biskupicach Podgórnych. Firma działa w branży chemicznej i produkuje elektrolity do akumulatorów litowych i sodowych. Wartość inwestycji to 100 mln zł. Deklarowana liczba nowych miejsc pracy – 40.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-1