reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayRusfromspb Przemysł elektroniczny | 01 października 2019

Toyota i Subaru zawarły sojusz kapitałowy

Toyota i Subaru podpisały nową umowę o sojuszu biznesowym i kapitałowym, która wzmocni ich długofalowe partnerstwo. Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru Corporation do 20%. Tym samym mniejszy partner staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation.

- W związku z fundamentalnymi zmianami, z którymi mierzy się branża motoryzacyjna, obejmującymi cztery kluczowe dziedziny – łączność z internetem, autonomiczność, współdzielenie pojazdów i elektryfikację (CASE), Toyota i Subaru łączą siły, by produkować samochody zgodne z najnowszymi trendami – poinformowały firmy w komunikacie. Współpraca w zakresie technologii i produktów Od czasu podjęcia współpracy biznesowej w 2005 roku, obie firmy produkowały dla siebie wzajemnie różne modele oraz wspólnie opracowały bliźniacze sportowe coupe Toyota GT86 i Subaru BRZ. W czerwcu tego roku partnerzy ogłosili, że wspólnie zaprojektują platformę dla samochodów elektrycznych na baterie (BEV), a następnie zbudują oparty na niej samochód z napędem AWD Subaru i zelektryfikowanymi układami napędowymi Toyoty. W nadchodzącym okresie, w ramach zacieśnionej współpracy Toyota i Subaru wspólnie opracują nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po udanej adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku. Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia. Sojusz kapitałowy Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83% do 20%, zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corporation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów). - Obie firmy zacieśniają więzi, by wspólnie wejść na nowy poziom rozwoju wykraczający poza to, co każda z firm samodzielnie osiągnęła do tej pory. Jednocześnie marki Toyota i Subaru zachowają własną indywidualność – czytamy w komunikacie.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-1