© Bosch
Przemysł elektroniczny |
Bosch i CATL podejmują współpracę w zakresie ogniw akumulatorowych
Celem współpracy jest zdobycie wiodącej pozycji w sektorze akumulatorów 48 V. Bosch zwraca uwagę, że już w 2025 roku prawie 20 procent nowych samochodów będzie wyposażonych w system 48 V.
Bosch i Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) zawarły umowę o długoterminowej współpracy strategicznej. Partnerzy wspólnie określą specyfikację dla ogniw akumulatorowych o wysokiej mocy. Następnie CATL zaprojektuje, opracuje i wyprodukuje te ogniwa zgodnie z wymaganiami Bosch.
Ogniwa mają być stosowane w 48-woltowym akumulatorze opracowanym przez Boscha. Akumulator ten jest podstawowym elementem 48-woltowych hybrydowych układów napędowych, które ze względu na efektywność nabierają coraz większego znaczenia na całym świecie. Przystępując do tego aliansu Bosch zapewnia sobie również długoterminowe dostawy ogniw akumulatorowych.
- Musimy rozumieć ogniwa akumulatorowe, ale nie musimy ich wytwarzać sami – mówi dr Stefan Hartung, członek zarządu Bosch i przewodniczący sektora biznesowego Mobility Solutions. - Wraz z CATL pozyskaliśmy jako partnera uznanego specjalistę od ogniw do akumulatorów litowo-jonowych. W połączeniu z naszą wiedzą dotyczącą systemów i doświadczeniem w zakresie zarządzania akumulatorami umocnimy silną pozycję na rynku akumulatorów 48 V – dodaje Hartung.
CATL jest jednym z wiodących na świecie producentów akumulatorów i buduje obecnie fabrykę akumulatorów w Erfurcie w Niemczech. Dla Bosch ten sojusz to kolejny krok na drodze do uzyskania wiodącej pozycji na rynku elektromobilności. Wielu światowych producentów samochodów korzysta już z 48-woltowego akumulatora Bosch.
48-woltowy system ma być w przyszłości minimalnym standardem na rynku motoryzacyjnym
Akumulator 48 V należy do portfolio Bosch w zakresie systemów 48-woltowych, obok takich elementów jak przetworniki napięcia stałego DC/DC i maszyny elektryczne.
48-woltowa instalacja wspomaga silnik spalinowy za pomocą silnika elektrycznego. Silnik ten jest zasilany z akumulatora 48 V, który z kolei jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii w trakcie hamowania. W ten sposób można uzyskać zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15 procent.
- Jeśli chcemy poprawić efektywność, nie możemy już pozwolić, aby niewykorzystana energia hamowania ulatniała się. Ta 48-woltowa hybrydyzacja z pewnością będzie w przyszłości minimalnym standardem na rynku motoryzacyjnym – mówi Hartung.
Rynek 48-woltowych rozwiązań rośnie na całym świecie. Bosch spodziewa się, że do 2025 roku prawie 20 procent nowych samochodów sprzedawanych rocznie na świecie będzie miało 48-woltowy system i odpowiedni akumulator. Zapotrzebowanie na systemy 48-woltowe rośnie, szczególnie w Europie i w Chinach.
Produkcja pierwszej generacji 48-woltowego akumulatora rozpoczęła się już pod koniec ubiegłego roku w fabryce Bosch w Wuxi w Chinach.
Bosch prowadzi zaawansowane działania, których celem jest objęcie wiodącej roli na rynku masowej e-mobilności, który powstanie po roku 2020. Firma planuje zwiększyć sprzedaż w tym obszarze do 2025 roku ponad dziesięciokrotnie, do pięciu miliardów euro. Elektryczne komponenty układu napędowego Bosch są już obecne w ponad milionie pojazdów na całym świecie. Dostawca technologii i usług zrealizował projekty zespołów napędowych już dla 50 platform pojazdów elektrycznych – podkreśla koncern w komunikacie.
© Bosch