
© Pixabay
Analizy |
Sprzedaż smartwatchy rośnie w szybkim tempie
Sprzedaż smartwatchy w drugim kwartale 2019 roku wzrosła o imponujące 19% i sięgnęła 12,3 mln sztuk (z 8,6 mln sztuk w 2Q2018) – raportuje firma Strategy Analytics.
Pierwsze miejsce wśród dostawców inteligentnych zegarków zajmuje Apple, którego urządzenia Apple Watch stanowiły 46% globalnego rynku smartwatchy w 2Q2019. Samsung powrócił na drugie miejsce, a Fitbit spadł na trzecie.
Jak zauważają eksperci Strategy Analytics, Samsung zwiększył udziały w rynku w ciągu ostatniego roku z 11% do 16%, a nowe modele, takie jak Galaxy Watch Active 2, mogą pomóc firmie utrzymać drugą pozycję w rankingu w kolejnych kwartałach tego roku.
Z kolei Fitbit w drugim kwartale 2019 roku sprzedał mniej smartwatchy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego – spadek z 1,3 mln sztuk do 1,2 mln sztuk – a jego udziały w globalnym rynku spadły w tym okresie z 15% do 10%.
© Strategy Analytics
