reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 31 lipca 2019

Współpraca Blebox i FAKRO: „To dla nas przełom”

Wrocławska firma technologiczna Blebox nawiązała współpracę z FAKRO – wiceliderem na globalnym rynku okien dachowych. Efektem ma być wdrożenie na światowy rynek inteligentnych okien, które będzie można otwierać i zamykać z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.

Blebox to startup, który powstał w 2013 roku. Specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych produktów z zakresu zaawansowanej automatyki domowej oraz internetu rzeczy (IoT). Wrocławianie mają klientów w ponad 33 krajach świata, byli też nagradzani na poziomie lokalnym i krajowym. Założyciel firmy Patryk Arłamowski znalazł się wśród 30 Kreatywnych Wrocławia 2017, a w tym samym roku Blebox trafił także do czołowej trójki Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii startup. Wcześniej, bo w 2016 roku wrocławianie zwyciężyli w „Bitwie startupów” podczas „Kongresu 590” w Rzeszowie. Co ciekawe, ważniejsze niż zwycięstwo okazało się wówczas nawiązanie kontaktu z prezesem firmy FAKRO – Ryszardem Florkiem. – Nie ukrywam, że taki właśnie był nasz cel – uśmiecha się Patryk Arłamowski, prezes zarządu Blebox. – Wiedzieliśmy, że Ryszard Florek będzie obecny na targach, a całe stoisko zaaranżowaliśmy tak, by zobaczył, jak nasze rozwiązania można wykorzystać właśnie w branży okien dachowych – opowiada Arłamowski. Starania się opłaciły. Ryszard Florek zainteresował się produktami wrocławian, a oni przygotowali miniaturowe moduły sterujące przeznaczone do montażu podczas produkcji okien. Efektem tych rozmów jest podpisana niedawno umowa o współpracy. – Takie okna działające w sieci WiFi będzie można otworzyć lub zamknąć bezpośrednio ze smartfona poprzez aplikację. Nasz produkt będzie także skonfigurowany z Google Home czy Alexą, dzięki czemu można otwierać okna również głosem – na przykład podczas kąpieli. Podobnie rzecz ma się z tworzonymi przez FAKRO markizami okiennymi, roletkami materiałowymi czy roletami zewnętrznymi– opisuje Arłamowski. Na razie pierwsze inteligentne produkty trafiły już do klientów. Firma wierzy, że w przyszłości liczba tych produktów zdecydowanie wzrośnie. FAKRO produkuje bowiem kilkaset tysięcy okien rocznie. Tak naprawdę wejście we współpracę z FAKRO to przełom nie tylko dla nas, ale też szerzej – dla branży IoT. Wreszcie bowiem rozwiązania z zakresu internetu rzeczy przestaną być dostępne wyłącznie dla miłośników zaawansowanych technologii, ale trafią do masowego użytkownika – zaznacza Patryk Arłamowski. © Blebox Firma FAKRO powstała w 1991 roku jako spółka prywatna, oparta w stu procentach na polskim kapitale. W ciągu 28 lat z małego, rodzinnego zakładu rozwinęła się w międzynarodową korporację, która dziś zajmuje pozycję wicelidera na światowym rynku okien dachowych. Cała Grupa FAKRO zatrudnia ponad 4 tys. osób, w jej skład wchodzi 11 spółek produkcyjnych oraz 17 dystrybucyjnych, zlokalizowanych w Europie i Ameryce. Produkty FAKRO można znaleźć w ponad 50 krajach na całym świecie, udział firmy w globalnym rynku wynosi ok.15 procent. Sprzedaż na eksport stanowi 70 procent ogólnej sprzedaży FAKRO. Jak mówi Patryk Arłamowski, Blebox – poza podpisaniem kontraktu z polskim gigantem branży okiennej – jest także w trakcie zaawansowanych rozmów z dwoma międzynarodowymi producentami elektrotechniki – oboma wywodzącymi się z Polski. – Podpisanie umowy będzie kolejnym krokiem w popularyzacji naszych produktów. Co ważne, będą one tworzone pod marką Blebox i liczymy, że przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności naszych firm na świecie – mówi prezes Blebox. Wiele osób pyta nas, dlaczego Fakro, a nie Velux. My nigdy nie mieliśmy co do tego wątpliwości – wiara w Polskę i polskie firmy jest dla mnie ważnym elementem wychowania – kończy Patryk Arłamowski.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-2