© ginasanders dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Wielki plan reorganizacji Forda w Europie
Europejski oddział Forda zmienia wszystko: strukturę organizacyjną, zasoby produkcyjne, a nawet modele samochodów. To największy plan zmian tej firmy w historii.
Firma stwierdza w informacji prasowej, że chciałaby istotnie poprawić wyniki finansowe w Europie i stworzyć warunki do uzyskania trwałej rentowności operacji.
Od 1 lipca Ford wprowadza zmiany w organizacji firmy w Europie. Powołane zostaną trzy odrębne grupy, z własnym zarządem i strukturą produkcyjną czy marketingową: samochody użytkowe (Commercial Vehicles, CVs), samochody pasażerskie (PVs) oraz Import.
Ford odświeży też i rozwinie swoje portfolio modeli, wprowadzając przynajmniej trzy nowe modele w ciągu najbliższych pięciu lat, wliczając w to elektryczny model inspirowany Fordem Mustangiem. Ponadto, każdy model Forda będzie miał wersję elektryczną.
Niestety plany te mają też swoją cenę: sześć zakładów firmy zostanie sprzedanych lub zamkniętych. Zakłady Bridgend Engine Plant w Południowej Walii oraz Kechnec Transmission Plant na Słowacji zostaną sprzedane, natomiast francuski Ford Aquitaine Industries Transmission Plant oraz trzy rosyjskie zakłady - Naberezhnye Chelny Assembly, St. Petersburg Assembly oraz Elabuga Engine Plant – zostaną zamknięte.
W efekcie, Ford zredukuje ilość zakładów w Europie z obecnych 24 do 18 do końca roku 2020. Poza zakładami produkcyjnymi, Ford zamknie do końca bieżącego roku dwie jednostki administracyjne - Ford of Britain oraz Ford Credit Europe – w Warley (Wielka Brytania) i przeniesie prowadzone w nich operacje do Dunton. Kolejnymi krokami są redukcja ilości zmian w zakładach w Saarlouis (Niemcy) oraz Walencji (Hiszpania), jak również odchudzenie struktury zarządzania oraz działów marketingu i sprzedaży.
Łącznie zmiany obejmą 12.000 miejsc pracy.