reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Na przekór kryzysowi na rynku samochodów osobowych, rośnie polski rynek autobusów

Portal infobus.pl, bazując na danych przygotowanych przez firmę JMK, poinformował, iż w ciągu trzech kwartałów 2008 roku sprzedano w naszym kraju łącznie 1051 autobusów, czyli o 90 sztuk więcej niż rok wcześniej (+ 9,36%).

1051 pojazdów to najlepszy wynik od 7 lat. Zdecydowany wpływ na tak dobry obraz polskiego rynku autobusów po 9 miesiącach roku ma segment autobusów miejskich, który notuje obecnie rekordowe w swojej historii wyniki. Boom w sprzedaży autobusów miejskich ma również swoje odbicie w układzie poszczególnych producentów na rynku. Po trzech kwartałach zdecydowanie prowadzi Solaris Bus &Coach, który skupił się wyłącznie na sprzedaży autobusów miejskich. Drugie miejsce zajmuje firma Kapena, która dzięki rewelacyjnym wynikom z pierwszej połowy roku – m.in. wygrany przetarg dla MENiS i Policji – cały czas wyprzedza Autosan. Kolejne miejsca zajmują firmy EvoBus Polska, Scania Polska, Jelcz, Solbus i AMZ. Jelcz znajduje się obecnie w bardzo ciężkiej sytuacji i jest pod zarządem komisarycznym. Analitycy infobus.pl przewidują, że na zakończenie 2008 roku polski rynek autobusów osiągnie poziom około 1400 szt., czyli o ok. 8% więcej niż w ubiegłym roku. Najważniejszym segmentem polskiego rynku autobusów są pojazdy miejskie. W tym roku sprzedano 579 autobusów, 17 sztuk więcej niż przed rokiem (+ 3,02%). Biorąc pod uwagę liczbę ogłoszonych i planowanych zamówień, poziom sprzedaży osiągnie prawdopodobnie poziom 800 autobusów, czyli będzie o około 15% wyższy od zeszłorocznego. W ciągu trzech kwartałów roku dostarczono również 64 autobusy szkolne (58 sztuk więcej niż przed rokiem), 278 autobusów międzymiastowych (7 sztuk mniej niż przed rokiem) oraz 130 autokarów turystycznych (22 więcej niż rok temu).

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama