reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volvo
Przemysł elektroniczny |

Volvo inwestuje w start-up rzeczywistości mieszanej

Volvo połączy siły z Varjo – firmy mają wspólnie wyprodukować rozwiązanie rzeczywistości mieszanej, które posłuży do opracowywania prototypów, rozwoju designu, a nawet testowania aktywnych systemów bezpieczeństwa.

Co więcej, współpraca Volvo Cars i Varjo nie ograniczy się do uczestnictwa w jednym projekcie. Volvo Cars Tech Fund zainwestuje w firmę Varjo. Ten fundusz typu venture capital inwestuje w obiecujące start-upy technologiczne o wysokim potencjale rozwoju. - Volvo Cars i Varjo po raz pierwszy umożliwiły prowadzenie prawdziwego samochodu przy użyciu zestawu gogli i aplikacji mieszanej rzeczywistości, dodając elementy wirtualne i określone funkcje, które wydają się prawdziwe zarówno dla kierowcy i są rozpoznawalne dla czujników samochodu. To niezwykle upraszcza i przyspiesza proces rozwojowy. Do tej pory żaden inny producent samochodów nie korzystał z potencjału tej technologii – czytamy w komunikacie. Wraz z rozpoczęciem współpracy, Varjo wprowadza właśnie na rynek nowy model gogli XR-1 wyposażony w słuchawki, kamery i wyświetlacz HD o wysokiej rozdzielczości. Dodano też opcję pracy nie tylko w rzeczywistości rozszerzonej, ale także w rzeczywistości mieszanej. Projektanci Volvo mogą teraz wirtualnie przejechać się jeszcze nieistniejącym samochodem i dokonywać testów i symulacji jego funkcji na wiele lat przed jego fizycznym powstaniem. Mogą też jeździć istniejącym samochodem, ale oprócz widoku drogi są im wyświetlane dodatkowe, wirtualne obiekty. Eksperci ds. bezpieczeństwa Volvo Cars mogą prowadzić prawdziwe samochody, nosząc zestaw słuchawkowy XR-1 w ośrodkach badawczych Volvo w Szwecji, testując w ten sposób wirtualne systemy bezpieczeństwa aktywnego widoczne jedynie w rzeczywistości rozszerzonej, ale osadzone w rzeczywistym środowisku. Technologia śledzenia wzroku wbudowana w gogle XR-1 ułatwia ocenę, w jaki sposób kierowcy korzystają z nowej funkcjonalności i czy powoduje ona ich rozproszenie uwagi. - Od samego początku naszą wizją było stworzenie produktu, który bezproblemowo łączy środowisko wirtualne i rzeczywiste – powiedział Niko Eiden, założyciel i dyrektor generalny Varjo. - Wraz z Volvo rozpoczęliśmy nową erę profesjonalnego zastosowania rzeczywistości mieszanej – stwierdził Niko Eiden. © Volvo

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama