reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 04 lutego 2010

Analiza: Rynek elektroniki użytkowej w roku 2010

Analitycy iSuppli przewidują, iż po spadku o 6.7% w roku 2009, w roku 2010 rynek elektroniki konsumenckiej wzrośnie o 1.6%. Gwałtownie spaść ma sprzedaż odbiorników plazmowych.

W roku 2009 światowe przychody producentów OEM wyniosły 312.3 mld USD, natomiast w roku 2010 obroty mają wzrosnąć do 317.3 mln USD. Mimo tego, iż wzrost 1.6% jest bardzo niewielki, analitycy iSuppli podkreślają, iż ma on ogromne znaczenie, oznaczając odwrócenie niekorzystnych zjawisk na rynku: ubiegłoroczne zmniejszenie się wielkości rynku było pierwszym okresem spadkowym od czasu pęknięcia bańki dot-com w roku 2001. Jednym z motorów wzrostu rynku będzie rosnąca sprzedaż LCD TV. Obroty segmentu mają wzrosnąć o 5%, z poziomu 71.95 mld USD w roku 2009 do 75.5 mln USD obecnie. Jednak, na najszybciej rosnący segment analitycy typują Set-Top-Box’y; obroty segmentu mają skoczyć o 11.6%, z 16.3 mln USD do 18.2 mln USD. iSuppli zwraca również uwagę na segment dużego AGD, który traktuje jako część rynku elektroniki. Sprzedaż w tym segmencie ma wzrosnąć o 2.1%, z 75.4 mln USD do 76.99 mln USD. Jako pozostałe segmenty rynku elektroniki konsumenckiej, przed którymi w roku 2010 widać dobre perspektywy, analitycy iSuppli wymieniają DVD, odtwarzacze muzyki, ramki foto oraz przenośne konsole do gier. Segmentem, który ma gwałtownie obniżyć obroty, są telewizory plazmowe. Sprzedaż ma spaść aż o 24.9%, z 12.2 mld USD do 9.2 mld USD.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-2