reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 27 maja 2019

Maxcom obejmie udziały producenta nowatorskich, elektrycznych napędów do rowerów

Maxcom zawarł umowę inwestycyjną dzięki której obejmie 80 udziałów w litewskiej firmie Rubbee zajmującej się rozwojem i produkcją elektrycznych napędów do rowerów. Wartość transakcji wyniosła 280 tys. EUR. Udziały będą stanowić 20,15 proc. w podwyższonym kapitale.

– Produkcja napędów ruszy w ciągu najbliższych tygodni, by jesienią czyli jeszcze przed końcem sezonu zdążyć uruchomić sprzedaż. Elektryczne napędy do rowerów doskonale wpisują się w naszą strukturę sprzedaży i będą doskonałym uzupełnieniem asortymentu Maxcom. Napęd Rubbee można podłączyć do praktycznie każdego tradycyjnego roweru zmieniając go w pojazd elektryczny. W naszej ocenie to bardzo perspektywiczny produkt – informuje Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcom.
Sprzedaż rowerów elektrycznych w Europie rośnie co roku o około 20%, dlatego Maxcom zamierza zająć pozycję na tym rynku w jego początkowej fazie rozwoju. Napędy do rowerów wpisują się również w trend proekologiczny oraz poprawę jakości powietrza, ponieważ dzięki elektrycznym napędom do rowerów coraz więcej osób będzie w codziennych dojazdach wybierać rower zamiast samochodu.
Maxcom obejmie 80 nowo utworzonych udziałów Rubbee w zamian za 280 tys. EUR, które przeznaczone będą na badania, rozwój, montaż i produkcję elektrycznych napędów do rowerów. W związku z inwestycją w Rubbee, Maxcom nawiązał współpracę z akceleratorem technologicznym Aktywator Innowacji będącym inwestorem pierwszej rundy finansowania Rubbee. Akcelerator wsparł Rubbee w przejściu z fazy prototypu do fazy produkcyjnej. Aktywator Innowacji posiada w swoim portfelu inwestycyjnym inne projekty technologiczne i jest jednocześnie większościowym udziałowcem funduszu inwestycyjnego Human Alfa. Human Alfa to fundusz z celowym budżetem inwestycyjnym w wysokości 21 mln zł złotych w obiecujące spółki technologiczne. Nowi wspólnicy pozostają otwarci na ewentualne przyszłe synergie biznesowe. – Zakup udziałów w litewskiej firmie wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną. Po pierwsze zwrot z inwestycji nie potrwa dłużej niż 2-3 lata. Po drugie, tak jak preferujemy, pozostajemy inwestorem mniejszościowym z istotnym wpływem i kontrolą oraz doradztwem dla zarządzających spółką. Nasze doświadczenie pokazuje, że takie podejście daje najlepsze efekty i w pełni umożliwia wykorzystanie efektu synergii dla obu stron – mówi Arkadiusz Wilusz. Litewska transakcja to kolejna inwestycja Maxcom w ostatnim czasie. W maju 2018 r. Maxcom został wspólnikiem spółki Comtel, dystrybutora na Polskę marek LAUSON, TREVI, G3Ferrari i Girmi, co poszerzyło asortyment giełdowej spółki o nowe kategorie elektroniki użytkowej.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-2