
© barghest dreamstime.com
Analizy |
Chiński BOE zwiększa sprzedaż paneli TV
Jak raportuje WitsView, oddział firmy analitycznej TrendForce, w pierwszym kwartale 2019 roku globalna sprzedaż paneli TV wyniosła 70,02 mln sztuk, co oznacza wzrost o 4,2% r/r.
W rankingu dostawców paneli TV, moce produkcyjne chińskiego BOE poszybowały w górę po rozpoczęciu masowej produkcji w fabryce Gen 10.5 na początku 2018 roku. Dzięki temu BOE zostało liderem w segmencie ekranów 65 i 75-calowych, spychając z piedestału koreańskich wytwórców. Największemu dostawcy paneli na świecie pomógł także zwiększony popyt na panele 32-calowe, dzięki czemu BOE w pierwszym kwartale 2019 roku odnotował wzrost aż o 14,9% r/r (+5% q/q).
Drugi w zestawieniu LGD odnotował z kolei spadek o 11,6% q/q, nie tylko z powodu standardowej zniżki sprzedaży poza sezonem, ale też w rezultacie zmian wprowadzonych w portfolio produktowym – raportują analitycy TrendForce.
Innolux zajął trzecią pozycję w rankingu i w 1Q2019 sprzedał 10,74 mln sztuk paneli, czyli 13,7% mniej niż w poprzednim kwartale, ale 16,5% więcej niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Innolux jest kluczowym dostawcą ekranów 50-calowych dla globalnych marek.
© TrendForce
