
© Danfoss
Przemysł elektroniczny |
Danfoss zwiększył wydatki na innowacje
Kim Fausing, CEO Danfossa podkreśla, że firma nadal umacnia główne obszary działalności i zwiększa inwestycje w innowacje. Danfoss zaangażował się też w proces tworzenia solidnej platformy w obszarach elektryfikacji oraz digitalizacji
W porównaniu do bardzo dobrego pierwszego kwartału roku ubiegłego, sprzedaż Grupy wzrosła o 6% i osiągnęła 1,563 mld EUR, co odpowiada 3% wzrostowi w lokalnej walucie. Danfoss skorzystał z wysokiej koniunktury w Ameryce Północnej, podczas gdy sytuacja w niektórych częściach świata okazała się zmienna. Nastąpiło to m. in. w Chinach, gdzie zanotowano spadek popytu. Zostało to jednak po części zrównoważone dobrą sytuacją na rynku europejskim i w Indiach. Podczas gdy inwestycje utrzymywały się na wysokim poziomie, zysk (przed opodatkowaniem) wyniósł 160 mln EUR, podobnie jak w bardzo dobrym pierwszym kwartale 2018 roku. Marża przed opodatkowaniem wyniosła 10,3%.
W pierwszym kwartale Danfoss zwiększył inwestycje w innowacje o 11%, czyli do poziomu 68 mln EUR, co jest równe 4,4% wysokości sprzedaży. Firma połączyła się również z amerykańską UQM Technologies, Inc., specjalizującej się w technologiach z obszaru systemów napędowych dla elektrycznych i hybrydowych autobusów, samochodów ciężarowych, pojazdów pozadrogowych oraz jednostek pływających. Ponadto, w kwietniu Danfoss powiększył swoje udziały w fińskiej spółce Leanheat, która jest wiodącym ekspertem w obszarze wykorzystywania sztucznej inteligencji w służbie energooszczędnym i inteligentnym budynkom oraz sieciom ciepłowniczym.
- Zauważamy zwiększony popyt na rozwiązania przyjazne środowisku. Jako wiodący partner technologiczny, wzbogacamy szeroką gamę naszych produktów o nowoczesne technologie, które pomagają naszym klientom osiągać przewagę nad konkurencją. Przykładami takich działań są przejęcia ukierunkowane na poszerzenie naszej oferty w obszarach pojazdów pozadrogowych oraz jednostek pływających. Zwiększenie udziałów w spółce Leanheat jest z kolei wyraźnym potwierdzeniem kwestii zwiększenia kompetencji w obszarach oprogramowania oraz sztucznej inteligencji mającego na celu umocnienie naszej pozycji na rynku poprzez bardziej efektywne energetycznie i inteligentne rozwiązania dla budynków oraz sieci ciepłowniczych – powiedział prezydent oraz CEO Kim Fausing.
Kluczowe liczby z pierwszego kwartału 2019:
- Sprzedaż zwiększyła się o 6% i wyniosła 1.563.000.000 euro (Q1 2018: 1.474.000.000), co odpowiada 3% wzrostowi w lokalnej walucie.
- Zysk operacyjny przed opodatkowaniem wyniósł 160 mln euro (Q1 2018: 166 mln). Marża przed opodatkowaniem wyniosła 10,3% (Q1 2018: 11,3%),
- Zysk netto w tym okresie wyniósł 110 mln euro (Q1 2018: 113 mln).
- Wydatki na innowacje zwiększono o 11%, co dało razem 68 mln euro (Q1 2018: 61 mln), co jest równe 4,4% sprzedaży (Q1 2018: 4,1%).