reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 02 lutego 2010

Analiza: Pięciu największych producentów komórek

Według raportu IDC, Nokia zdołała obronić pozycję lidera rynku telefonów komórkowych. Badania rynkowe wskazują, iż w 4Q.09 rynek wzrósł o 11.3%, osiągając poziom 325.3 mln sztuk (w 4Q.08 było to 292.4 mln sztuk).

Nokia zakończyła rok znakomitymi wynikami 4Q; uplasowanie na rynku 126.9 mln sztuk oznacza najlepszy wynik od 4Q.07. Wyższa sprzedaż została osiągnięta w dużym stopniu dzięki większej liczbie sprzedanych smartfonów, w tym między innymi wprowadzeniu modelu X6. Z drugiej jednak strony, biorąc pod uwagę sprzedaż w całym roku 2009, jest to najgorszy rezultat w ciągu ostatnich trzech lat. Samsung pobił swój rekord sprzedaży kwartalnej, sprzedając w 4Q.09 68.8 mln komórek. Firma skorzystała na rosnącym popycie na aparaty łączące w sobie funkcje ekranu dotykowego i szybkiego wysyłania wiadomości na dojrzałych rynkach (przykładem takiego modelu jest Omnia2). Z kolei na rynkach wschodzących, Samsung skupił się na dostosowaniu swoich aparatów do lokalnych gustów i rozwoju sieci dystrybucji. Pomimo stabilnego wzrostu, Samsung wciąż znacznie odstaje od Nokii, dystansuje jednak kolejnego w rankingu gracza, LG Electronics. LG Electronics również pobił swój kwartalny rekord sprzedaży, plasując na rynku 33.9 mln komórek. Jednak, przypłacił to znaczną obniżka marży operacyjnej, która spadła z 8.4% w 3Q.09 do 1.3% w 4Q.09. Spadek marży odzwierciedla znaczny spadek cen sprzedaży, wyższe wydatki marketingowe oraz wydatki, poniesione na rozwój sieci dystrybucji na rynkach rosnących. Firma buduje swój sukces na popularnych modelach enV czy Cookie, rozwijając jednocześnie linię zaawansowanych aparatów, opartych systemach Android (GW620, GW880) oraz Windows Mobile (GW820). Sony Ericsson ogłosił już szóstą pod rząd kwartalna stratę. Jednak, marża brutto tego producenta wzrosła z 15% przed rokiem do 23% obecnie, głównie dzięki sprzedaży bardziej zaawansowanych konstrukcji. Sprzedaż wyniosła w 4Q.09 14.6 mln sztuk, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w roku 2009; popularność zyskały nowo wprowadzone modele Satio czy Aino. Kolejne zaawansowane konstrukcje, Xperia X10 oraz Vivaz, zostaną wprowadzone w roku 2010. Motorola zakończyła rok 2009 mieszanymi wynikami. Firma odnotowała już dwunasty z rzędu kwartał spadku sprzedaży, jednak tempo spadku sprzedaży w 4Q.09 było najniższe od sześciu kwartałów. Co więcej, Motorola odnotowała ‘tylko’ 132 mln USD straty operacyjnej, co oznacza poprawę w porównaniu do 4Q.08 aż o 80%. W pierwszym kwartale, Motorola zademonstrowała w jaki sposób system Android może stać się kluczowym elementem portfolio produktów, sprzedając na rynku 2 mln tego typu aparatów. Aparaty DROID oraz CLIQ/DEXT znalazły nabywców w przeszło 20 krajach. W ostatnim czasie Motorola ogłosiła zamiar wprowadzenia na rynek kolejnych modeli BACKFLIP, MOTOROI, MT710 oraz XT800. Zdjęcie: Nokia
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 18 2019 10:52 V14.4.0-1