reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 15 kwietnia 2019

Bosch Engineering uruchamia centrum badań akustycznych

Bosch dodaje usługi z zakresu badań NVH (hałas, wibracja, chropowatość) do swoich kompetencji projektowania.

Dzięki nowemu centrum badań akustycznych w Abstatt w Niemczech, Bosch zamierza skrócić czas konstruowania, jednocześnie poprawiając akustykę pojazdu, poprawiając parametry NVH.
Akustyka pojazdów zyskuje na znaczeniu jako kryterium jakości w przypadku nowoczesnych samochodów. Gdy pojazd jest w ruchu, słyszalne lub odczuwalne wibracje pochodzące z różnych elementów mogą powodować irytujący hałas przenoszony przez strukturę pojazdu i rozprzestrzeniający się w powietrzu. Eksperci od akustyki nazywają to zjawisko jako NVH, które jest skrótem od wyrazów hałas, wibracja, chropowatość (z ang. Noise, Vibration, Harshness). Minimalizacja dźwięków emitowanych w czasie jazdy dzięki analizom NVH stanowi element projektowania samochodów. - Coraz większe skracanie cyklu konstruowania wymaga idealnej integracji optymalizacji akustycznej z istniejącymi procesami rozwojowymi – mówi Jörg Vetter, Senior Manager w dziale New Calibration Services & Products w Bosch Engineering, filii Robert Bosch GmbH specjalizującej się w usługach rozwojowych dla producentów pojazdów i silników. Akustyka ma istotne znaczenie w procesie projektowania samochodu. Po pierwsze, przepisy homologacyjne pojazdów określają limity poziomu hałasu emitowanego na zewnątrz. Po drugie, nabywcy i użytkownicy samochodów oczekują mniejszych wibracji i cichszej jazdy. Nowe napędy elektryczne i hybrydowe stawiają dodatkowo przed ekspertami od akustyki poważne i często bardzo specyficzne wyzwania dotyczące parametrów NVH. Jak podkreśla Bosch, akustyka pojazdu musi zostać uwzględniona już na wczesnym etapie konstruowania, gdy nowy model jest jeszcze w fazie koncepcji. - W analizie akustycznej korzystamy z synergii wynikającej ze ścisłej współpracy w ramach Bosch Engineering z inżynierami od akustyki Grupy Bosch – mówi Jörg Vetter. Badania akustyczne na stanowisku Badania emisji hałasu są często wykonywane na drogach publicznych lub zamkniętych torach testowych. Problem z tego rodzaju badaniami polega na tym, że czynniki zewnętrzne, takie jak szumy otoczenia, warunki pogodowe lub profil kierowcy mogą zniekształcić wyniki pomiarów. Dlatego serie testów są często długie i żmudne, a wyniki są mało powtarzalne. Bosch Engineering podkreśla, że nowe centrum badań akustycznych w Abstatt w Niemczech to idealne środowisko do oceny pojazdów w zakresie NVH. Dzięki dźwiękoszczelnej komorze, odizolowanej od świata zewnętrznego, można w sposób znacznie bardziej efektywny testować i porównywać nowe lub zmodyfikowane komponenty i aplikacje w jednolitych warunkach. Zmniejsza to koszty i czas związane z projektowaniem nowych samochodów pod kątem akustycznym lub z optymalizacją akustyki w aktualnie produkowanych pojazdach. Centralnym punktem centrum badań akustycznych Bosch Engineering jest specjalnie wyposażona hamownia podwoziowa. Jest przystosowana do pojazdów z różnymi rodzajami napędu (z silnikiem spalinowym, napędem hybrydowym lub elektrycznym), a także z różnymi układami przeniesienia napędu (na wszystkie koła, na przednie i tylne). Laboratorium, studio dźwiękowe i hamownia podwoziowa znajdują się w oddzielnych pomieszczeniach. Laboratorium jest wyposażone w precyzyjne oprzyrządowanie do pomiaru poziomu wibracji i ciśnienia akustycznego oraz do przeprowadzania analiz modalnych, czyli badania rozkładu dynamicznych zachowań NVH. Przed obszarem badawczym znajduje się hala montażowa, która służy jako miejsce do przygotowania pojazdów do testów. © Bosch
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 20 2019 17:48 V14.4.1-2