Przemysł elektroniczny |
Przychody Flextronics w podziale na segmenty
Najważniejszych segmentem rynku dla Flextronics jest infrastruktura.
Sprzedaż w segmencie Infrastructure wyniosła w 3Q roku fiskalnego 1.75 mld USD, stanowiąc 27% obrotów firmy. Flextronics był w stanie zrekompensować upadek Nortel’a – biznes CDMA powędrował do Ericsson, a dział Enterprise Solutions do Avaya: obie firmy są klientami Flextronics. Szef firmy, McNamara widzi także duże szanse odzyskania biznesu optycznego Nortel, który został sprzedany firmie Ciena, z którą prowadzone są zaawansowane rozmowy.
Segment Computing odnotował obroty na poziomie 1.3 mld USD, stanowiąc 20% sprzedaży. Jednocześnie, segment ten odnotował 20-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału.
Segment high-mix / low-volume - Industrial, Automotive, Medical and Other – wzrósł w ostatnim kwartale o 4.4%, stanowiąc 18% sprzedaży.
Obroty segmentu Mobile wzrosły w porównaniu z 2Q o 29%, osiągając poziom 1.4 mld USD (22% przychodów). Wzrost w tym obszarze generowany był przede wszystkim przez wzmożony popyt na rynku smartfonów oraz lukratywne kontrakty na rynku chińskim i japońskim.
Ostatni segment, Consumer Digital, wzrósł jedynie o 2%, a obroty ukształtowały się na poziomie 886 mln USD (13% przychodów). W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku fiskalnego, segment ten odnotował dotkliwy, 34-procentowy spadek.
Kliknij, aby powiększyć rysunek