reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 01 kwietnia 2019

FIBARO notuje 47% wzrost sprzedaży

Popularność systemów inteligentnych domów w Polsce stale rośnie. Najbardziej na Śląsku, Mazowszu i w Małopolsce. Świadczy o tym wzrost sprzedaży FIBARO w 2018 roku aż o 47% w porównaniu z 2017 r. – pisze spółka w komunikacie.

Sukces firmy wynika nie tylko z identyfikacji potrzeb klientów i odpowiedzi na nie, ale i w istotnym stopniu ze wzrostu świadomości Polaków na temat systemów inteligentnych i dostrzeżenia przez nich realnych korzyści płynących z instalacji smart. Jest dużo, będzie więcej Wg przewidywań firmy badawczej IDC do 2022 roku łączna liczba urządzeń sprzedanych na globalnym rynku smart home ma osiągnąć 939,7 miliona sztuk, co oznacza średnio 18,5% wzrostu rocznie względem 433,1 mln w 2017 roku. W tej światowe trendy wpisują się także Polacy i coraz częściej sięgają po inteligentne rozwiązania. Widoczne jest to w zeszłorocznych wynikach sprzedaży FIBARO w Polsce. Wartość ta wzrosła o 47%, a ilość sprzedanych produktów o 28% względem 2017 roku. Również na innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej po wynikach grupy FIBARO widać silne trendy wzrostowe: na Węgrzech 231%, na Słowacji 830%, w Serbii 162% i w Rosji 976% - informuje firma w komunikacie. – Jesteśmy świadkami globalnej zmiany, w której FIBARO jest jednym z motorów napędowych. Według przewidywań Samsunga na lata 2017-2019 w rozwoju rynku smart home przypada faza „wczesnej większości”. To oznacza, że systemy inteligentnego domu będą w tym okresie zainstalowane w ponad 10 000 000 gospodarstw domowych, a w kolejnych latach liczba ta wzrośnie do ponad 100 000 000 – mówi Mikołaj Pertek, dyrektor FIBARO na Europę Centralną. Producent zwraca uwagę, że największe wzrosty sprzedaży odnotowały wersje Home Kit FIBARO CO Sensor – 3040% i FIBARO Wall Plug – 403% oraz wersja Z-Wave zestawu do zarządzania temperaturą FIBARO Heat Controller i FIBARO Temperature Sensor – 1996%. Popularność dwóch pierwszych produktów świadczy o rosnącym zainteresowaniu urządzeniami współpracującymi z systemem od Apple. Dywersyfikacja kanałów sprzedaży Choć głównym kanałem dotarcia do klientów jest mocno rozwinięta sieć wykwalifikowanych instalatorów i intensywna współpraca z deweloperami, FIBARO kładzie nacisk na to, by dostępność produktów dla indywidualnych odbiorców była jak największa. Dlatego urządzenia smart home producenta z Poznania można kupić także u dostawców energii, firm telekomunikacyjnych, w sklepach technologicznych i sieciach DIY. – Firmy telekomunikacyjne i dostawcy energii są dla nas ważnymi partnerami. Odpowiadają za niemal 25% sprzedaży produktów FIBARO w Polsce – mówi Sebastian Lisowski, krajowy kierownik sprzedaży FIBARO. – Dostrzegamy jednak dużą grupę klientów, którzy chcą spróbować własnych sił w instalacji urządzeń inteligentnego domu. To ze względu na nich podjęliśmy współpracę z takimi partnerami jak markowe sklepy online: Komputronik, RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet a także sieci specjalistyczne jak iSpot, Cortland, i-Dream czy Leroy Merlin – dodaje Lisowski.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 18 2019 10:52 V14.4.0-1