reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Intel Przemysł elektroniczny | 26 marca 2019

Intel: autonomiczne samochody poprawią bezpieczeństwo na drogach

W najnowszym artykule z serii „Wizja firmy Intel na rok 2020” prezentowana jest działalność należącej do Intela spółki Mobileye, która specjalizuje się w zabezpieczeniach dla pojazdów autonomicznych

Wizja samochodów autonomicznych szybko się urzeczywistnia, jednak bezpieczeństwo nadal jest kluczowym wyzwaniem. Należąca do firmy Intel spółka Mobileye opracowała szereg technologii, dzięki którym autonomiczna jazda będzie maksymalnie bezpieczna.
Szybsze aktualizacje dzięki technologiom REM i RSS Aby osiągnąć cel, którym jest wprowadzenie na drogi naprawdę autonomicznych samochodów, najpierw trzeba rozwiązać złożone problemy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz uzyskać powszechniejszą akceptację tej technologii w społeczeństwie. W ramach realizacji tego celu firma Mobileye opracowała technologię Road Experience Management (REM), aby, korzystając z crowdsourcingu, gromadzić mapy niezbędne do obsługi pojazdów autonomicznych. Spółka korzysta teraz z tych map, aby poprawić dokładność funkcji zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Firma Mobileye opracowała również platformę RSS (Responsibility-Sensitive Safety), która wykorzystuje matematyczne podejście do procesu podejmowania decyzji. Neutralny technologicznie system działa w pojazdach różnych producentów. Przedstawiciele branży i administracji państwowej ogłosili już plany wykorzystania technologii RSS w swoich inicjatywach związanych z autonomiczną jazdą. Bezpieczna jazda dzięki automatycznemu hamowaniu prewencyjnemu Firma Mobileye ogłosiła ostatnio, że planuje wykorzystać technologię RSS, by usprawnić funkcję automatycznego hamowania prewencyjnego, czyli APB (Automatic Preventative Braking). - Korzystając ze wzorów matematycznych, można określić moment, w którym pasażerom pojazdu zaczyna grozić niebezpieczeństwo. APB przywróci bezpieczniejszą pozycję samochodu dzięki zastosowaniu ledwo zauważalnego hamowania prewencyjnego. Pozwoli to uniknąć nagłego hamowania, aby zapobiec kolizji – wyjaśnia Shashua. Firma Mobileye jest zdania, że zastosowanie w każdym pojeździe funkcji APB w połączeniu z kamerą skierowaną do przodu może wyraźnie zmniejszyć liczbę wypadków związanych ze zbyt wolnym hamowaniem, które wynikają z nieprawidłowego podejmowania decyzji. Aby wyeliminować niemal wszystkie kolizje tego typu, zdaniem przedstawicieli spółki wystarczy jednocześnie wykorzystać również kamery przestrzenne i mapy. Międzynarodowa współpraca podczas realizacji Wizji Zero Technologie zapobiegawcze, takie jak APB, będą w przyszłości stanowiły podstawę realizacji Wizji Zero. Wizja Zero to międzynarodowy program bezpieczeństwa na drodze, którego celem jest wyeliminowanie urazów powstałych w czasie kolizji drogowych i ofiar śmiertelnych wypadków. W przeciwieństwie do rozwiązań wymuszających zmniejszenie prędkości, takich jak progi zwalniające, funkcja APB umożliwia zmianę prędkości pojazdu tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne, co gwarantuje bezpieczeństwo, ale nie powoduje tworzenia się korków na drogach. Technologia autonomicznej jazdy opracowana przez firmę Mobileye jest już stosowana na całym świecie. Firma nawiązała współpracę ze organizacjami Beijing Public Transport Corporation (BPTC) i Beytai. Do 2022 roku autonomiczne samochody mają trafić na drogi chińskiej stolicy. Współpraca będzie nastawiona na rozwój technologii autonomicznej jazdy i usprawnianie transportu publicznego na całym świecie, a także przyczyni się do wprowadzenia standardu branżowego. Chociaż etap, w którym autonomiczne pojazdy pomagają ratować życie na drogach, jest jeszcze odległy, to firma Mobileye tworzy już technologiczne podstawy bezpieczniejszej przyszłości. Źródło: Intel, autorka: Libby Plummer, dziennikarka i miłośniczka technologii
Załaduj więcej newsów
December 12 2019 10:59 V14.8.5-2