reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

Sztuczna inteligencja. co przyniesie 2019 rok?

Rok 2019 nie przyniesie rewolucji w rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji, należy spodziewać się raczej ich konsekwentnego rozwoju, bardziej praktycznego zastosowania i większej dostępności dla standardowych użytkowników, nie tylko ekspertów, programistów oraz technicznych geeków.

Celem sztucznej inteligencji jest uczynienie maszyn tak inteligentnymi jak ludzie, a nawet bardziej. Udało się tego dokonać dając im zdolność rozumowania. Teraz jednak jednym z najważniejszych zadań, będzie odpowiedzialność za AI i uczynienie jej bardziej użyteczną oraz praktyczną dla wszystkich – od profesjonalnych firm po użytkowników końcowych – komentuje Agnieszka Gilewska, Head of Account Management w RTB House Poland, która opowiada o nowych trendach w rozwoju sztucznej inteligencji, nie tylko na gruncie marketingu. Dostępność AI – od firm do produktów Jak dotąd większość projektów związanych z AI była prowadzona przez duże firmy technologiczne na użytek wewnętrzny. Badania, rozwój sieci neuronowych, projektowanie procesu uczenia się przez AI – wszystko to wymaga czasu, dużej ilości danych oraz znaczących nakładów finansowych. Dlatego tylko najwięksi gracze na rynku mogli sobie pozwolić na rozwój tego typu rozwiązań. Czasami dzielili się swymi odkryciami z użytkownikami, jak na przykład Google oferując konsumentom Google Assistant, Gmail, Translator czy przeglądarkę. Z kolei NVIDIA specjalizuje się w tworzeniu procesorów graficznych do użytku ogólnego, stosowanych w grach, przy tworzeniu grafiki i prostych obliczeniach. Wraz z rosnącą popularnością sztucznej inteligencji, firma zaczęła skupiła się na sprzęcie usprawniającym przetwarzanie programów i narzędzi opartych na AI, dążąc do zwiększenia ogólnej mocy obliczeniowej procesorów graficznych. Obecnie mogą być one wykorzystywane nie tylko w grach czy przez firmy zajmujące się analizą danych, ale również w autonomicznych samochodach. I to podejście, czyli tworzenie dedykowanego sprzętu dla użytkowników końcowych, zdominuje rynek technologii w przyszłym roku. Sztuczna inteligencja będzie dostępna w większej liczbie narzędzi i usług, z których na co dzień korzystają zwykli użytkownicy. Smartfony rozpoznające mimikę twarzy, wspomagane sztuczną inteligencją aparaty fotograficzne pomagające poprawić jakość zdjęć, banery reklamowe prezentujące określoną ofertę dla użytkowników indywidualnych, platformy muzyczne oraz filmowe oferujące rekomendacje na podstawie profili użytkowników - to wszystko dostępne jest już teraz, a rok 2019 przyniesie rozwój tych innowacji. Dostępność AI - od firm do konsumentów Do tej pory sztuczna inteligencja była szczytem zaawansowania technologicznego, wykorzystywanym jedynie przez największe firmy. Jednak wkrótce staniemy się świadkami jej coraz szerszego wykorzystania. Technologia AI będzie dostępna nie tylko w gotowych produktach, ale również dla osób, które chcą ją wykorzystywać i rozwijać samodzielnie. Podobnie jak za dawnych lat, dzieci rozmontowywały radia czy zegarki, aby dowiedzieć się jak są zbudowane. To samo stanie się z sztuczną inteligencją, zmieni się tylko narzędzie demontażu – zamiast śrubokrętu będzie to program komputerowy. Duże firmy już o tym wiedzą. Ponadto, potrzebują specjalistów, których zatrudnią w ramach tworzenia nowych miejsc pracy, niezbędnych w nowoczesnym świecie. W związku z tym wchodzą na uniwersytety i tworzą specjalne programy, aby zainteresować młodych ludzi AI. Już teraz można eksperymentować tworząc własną sztuczną inteligencję w domu - zestaw Google AI pozwala użytkownikom stawiać samodzielnie pierwsze kroki w tym zakresie. Podsumowując, rok 2018 był dla sztucznej inteligencji rokiem pełnym przełomowych wydarzeń - pierwszy smartfon z AI, autonomiczne samochody. W 2019 roku zyskamy większą świadomość tej technologii i stanie się ona częścią naszego codziennego życia. W kolejnych miesiącach będziemy obserwować rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji, które po prostu uczynią nasze życie łatwiejszym, nie tylko w obszarach niedostępnych dla standardowych użytkowników, ale także w naszych domach i miejscach pracy. Źródło: RTB House

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama