reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 26 stycznia 2010

Media Markt wprowadza własną markę handlową

Można jedynie spekulować, czy nieoficjalna decyzja o wprowadzeniu własnej marki przez Media Markt ma coś wspólnego z wejściem Foxconn do Polski. Obie firmy realizują już taki projekt w Chinach, a Foxconn zapowiedział, iż chciałby zdobyć dla łódzkiego zakładu drugiego, strategicznego partnera.

Rzeczpospolita poinformowała, iż Media Markt Polska, będący częścią grupy Metro AG, planuje w najbliższym czasie wprowadzić do sprzedaży własną markę. Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn Holding Polska, nie chciała komentować tych doniesień. 7 stycznia 2010 na łamach evertiq informowaliśmy, iż Metro powołało do życia joint venture z Foxconn Technology Group, którego celem jest zdobycie detalicznego rynku elektroniki w Chinach. 13 stycznia na spotkaniu z prezydentem Łodzi przedstawiciele Foxconn stwierdzili, iż ich firma planuje pozyskanie drugiego strategicznego klienta dla łódzkiego zakładu, z czym związane ma być powstanie nowego budynku produkcyjnego w przejmowanym kompleksie. Jak informuje Rzeczpospolita, prace nad własną marką Media Markt, która ma pojawić się w sklepach w całej Europie, już trwają, a z nieoficjalnych informacji Rz wynika, że rynkowy debiut możliwy jest w tym roku. Sprzedawany pod nią będzie niemal cały asortyment sprzętu RTV: odtwarzacze DVD, sprzęt audio czy telewizory, w cenach niższych o około 20% niż w przypadku markowych odpowiedników. Rzeczpospolita przytacza też kilka interesujących wypowiedzi, komentujących realność tego typu przedsięwzięć: 'To ryzykowny zabieg, firma już kiedyś wprowadziła markę Medion, dzisiaj sprzedawaną w sieci Aldi. Kompletnie się nie przyjęła i była gorączkowo wyprzedawana niemal za bezcen' mówi ananimowo jeden z producentów sprzętu. 'W USA Sears sprzedaje AGD pod własną marką Kenmore, Best Buy ma pięć marek. Po osiągnięciu pewnej skali działalności można zacząć myśleć o takich produktach, które zastąpią lub uzupełnią asortyment' wypowiada się na łamach Rz Krzysztof Badowski, partner zarządzający Roland Berger Strategy Consultants. 'We wszystkich naszych sklepach sprzedawany jest sprzęt RTV pod marką Technika, konkurującą z innymi producentami ze średniej i niższej półki. Oferujemy pod nią sprzęt od odtwarzaczy MP3 po telewizory. Cieszy się on sporą popularnością' mówi Michał Kubajek, rzecznik Tesco.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-2