reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica Przemysł elektroniczny | 30 stycznia 2019

Amica chce w 2019 roku skupić się na poprawie rentowności

Na łamach serwisu ekonomicznego biznes.pap.pl ukazał się obszerny wywiad z prezesem spółki, Wojciechem Kocikowskim, który jako główny cel na 2019 rok wskazuje poprawę rentowności.

Wahania koniunktury nie powinny bezpośrednio wpłynąć na popyt na sprzęt grupy Amica. Spółka spodziewa się stabilnych przychodów, a możliwe wzrosty w najbliższych kwartałach wspierać będzie ekspansja produktowa. Obecnie Amica notuje stabilizację cen komponentów używanych podczas produkcji sprzętu AGD. Spółka liczy też na obniżki cen towarów kupowanych w celu ich odsprzedaży. Co więcej, wiceprezes Kocikowski ocenia, ze presja płacowa nie powinna w tym roku się nasilać. W grudniu 2018 roku Amica ustaliła wstępne warunki nabycia praw do hiszpańskiej marki Fagor. Dzięki tej transakcji, jeśli dojdzie do skutku, największy polski producent AGD może zwielokrotnić przychody na Półwyspie Iberyjskim. W perspektywie realizacji strategii HIT2023 potencjalne dołączenie marki Fagor może przyczynić się do tego, że obroty z Europy Zachodniej stanowić będą ponad 50 proc. przychodów Grupy Amica. Obecnie ten udział wynosi 42 proc. Źródło: P&L
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-2