reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Analizy |

Chiński rynek baterii do aut elektrycznych: liderzy będą jeszcze silniejsi

Zapotrzebowanie na baterie do samochodów elektrycznych stabilnie rośnie, ale na chińskim rynku szykują się przetasowania w związku z kończącymi się subsydiami.

Globalne zapotrzebowanie na baterie litowo-jonowe używane w nowoczesnych samochodach osobowych w 2019 roku szacowane jest na 155 GWh, czyli o 63% więcej niż w roku ubiegłym (95 GHw). Rynek pojazdów elektrycznych najszybciej rośnie w Chinach, głównym czynnikiem są tu subsydia rządowe oraz polityka wspierania alternatywnych źródeł napędu samochodów. I chociaż w drugiej połowie 2018 roku tempo wzrostu sprzedaży baterii do aut elektrycznych nieco spadło, to rok 2019 ma przynieść wzrost z 30 GWh w 2018 roku do 54 GWh w roku 2019, czyli o niemal 80% - ocenia Duff Lu, specjalista EnergyTrend, działu firmy analitycznej TrendForce. Natomiast jeśli chodzi o produkcję baterii do pojazdów elektrycznych w Chinach, to na koniec ubiegłego roku wynosiła ona 134 GWh, a w roku 2019 ma sięgnąć 164 GWh. W drugiej połowie 2018 roku można było zaobserwować spore zmiany w tym sektorze, spowodowane nadpodażą oraz wycofywaniem grantów rządowych. Najwięksi producenci, tacy jak Contemporary Amperex Technology (CATL) czy BYD będą zyskiwali coraz mocniejszą pozycję, natomiast mniejsze firmy będą traciły na znaczeniu. Eksperci EnergyTrend uważają, że w najbliższym czasie w chińskim sektorze baterii do pojazdów elektrycznych będzie postępować proces koncentracji i piątka najsilniejszych graczy będzie miała coraz więcej udziałów w rynku. Analitycy zwracają też uwagę, że do 2020 roku skończą się subsydia chińskiego rządu, ale do tego czasu przedsiębiorcy będą korzystać z tych środków na prace badawczo-rozwojowe w obszarze zaawansowanych technologii bateryjnych. Producenci muszą kontynuować rozwój rozwiązań o wysokiej gęstości energii, budując konkurencyjną pozycję w branży, zanim rynek pojazdów elektrycznych wejdzie w fazę dojrzałości – ocenia EnergyTrend. Źródło: © EnergyTrend

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama