
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |
Volkswagen AG i Ford Motor Company będą współpracować
Firmy przedstawiły pierwsze oficjalne uzgodnienia, które są elementem szerokiego porozumienia o współpracy. Celem jest zwiększenie konkurencyjności obydwu przedsiębiorstw i stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej oferty dla klientów w czasach gwałtownych przemian w przemyśle samochodowym.
Prezesi zarządów obydwu firm – dr Herbert Diess (koncern Volkswagen) i Jim Hackett (Ford) – potwierdzili, że pierwszym przedsięwzięciem w ramach współpracy będzie opracowanie modeli dostawczych oraz pick-upów średniej wielkości przeznaczonych od 2022 roku na globalny rynek. Sojusz stwarza warunki do uzyskania korzyści wynikających z szerokiego zakresu produkcji oraz zapewnia jej większą efektywność. Porozumienie pozwala ponadto na podjęcie wspólnych inwestycji w zakresie konstrukcji nowych modeli o niepowtarzalnych cechach i wykorzystujących najnowsze technologie – podkreślają firmy w komunikacie.
Przedsiębiorstwa liczą, że dzięki współpracy w zakresie produkcji aut dostawczych i pick-upów będą uzyskiwać od 2023 roku wyższe roczne wyniki operacyjne liczone przed opodatkowaniem.
Volkswagen i Ford podpisały list intencyjny (Memorandum of Understanding) pozwalający określić potencjalne możliwości współpracy w zakresie pojazdów autonomicznych, usług mobilnych i samochodów elektrycznych. Obie firmy rozpoczęły już działania w tym zakresie. Ponadto Volkswagen i Ford są otwarte na podjęcie w przyszłości prac nad innymi rodzajami samochodów. Nad szczegółami tego rodzaju przedsięwzięć w najbliższych miesiącach będą pracować zespoły ekspertów.
- Z biegiem czasu współpraca obydwu przedsiębiorstw umożliwi stworzenie dodatkowej wartości i pozwoli sprostać zarówno potrzebom klientów, jak i oczekiwaniom społeczeństwa – oświadczył prezes zarządu Forda, Jim Hackett. - Współpraca przyczyni się nie tylko do znacznego wzrostu efektywności i stworzy obydwu firmom jeszcze lepsze warunki do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom, ale pozwoli również na współkształtowanie nowej ery w motoryzacji – kontynuował Hackett.
Prezes koncernu Volkswagen, Herbert Diess dodał – Volkswagen i Ford wykorzystają swoje zasoby, innowacyjność i uzupełniające się pozycje na rynku, aby jeszcze lepiej niż dotąd odpowiedzieć na zapotrzebowanie milionów klientów na całym świecie. Dla Volkswagena ten sojusz jest ważnym krokiem do zwiększenia konkurencyjności.
Łącznie w 2018 Volskwagen i Ford sprzedały na świecie 1,2 miliona lekkich aut dostawczych. Zawarte porozumienie umożliwiłoby największą w branży motoryzacyjnej – pod względem liczby – współpracę w zakresie aut dostawczych i pick-upów.Współpracą będzie kierować zespół składający się z osób zarządzających obydwoma przedsiębiorstwami; na jego czele staną prezesi zarządów – Hackett i Diess. Nie przewidziano związków kapitałowych pomiędzy koncernami. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat światowy popyt na średniej wielkości pick-upy i auta dostawcze będzie wzrastał. W ramach współpracy Ford opracuje i będzie produkował na potrzeby dwóch przedsiębiorstw średniej wielkości pick-upy, które pojawią się na rynku prawdopodobnie w 2022 roku. Poza tym Ford przewiduje opracowanie i produkcję na rynek europejski większych aut dostawczych. Volkswagen przygotuje dla obydwu partnerów miejskiego vana.