reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

PCO SA przedstawia plany na 2019 rok

Kolejne inwestycje w infrastrukturę, poszerzanie asortymentu wyrobów optoelektronicznych, udział w programach modernizacyjnych polskiej armii oraz rozbudowa i doskonalenie bazy badawczo-rozwojowej to kluczowe obszary, wyznaczające cele i plany dla PCO SA na bieżący rok.

- Głównymi kierunkami jest kontynuacja rozwoju termowizji oraz budowa centrum kompetencji w zakresie produkcji laserów. Spółka stawia także na rozwój kadry, rozbudowę i doskonalenie bazy B+R oraz bazy produkcyjnej, a także na współpracę z ośrodkami krajowymi i zagranicznymi - komentuje Krzysztof Kluza, prezes PCO SA.
PCO SA w 2019 roku będzie kontynuować proces modernizacji zaplecza produkcyjnego, w ramach którego spółka w 2018 roku zakupiła nowe wyposażenie między innymi do laboratorium cienkich warstw, fotochemii i pomiarów. W efekcie dokonanej inwestycji, spółka mogła skutecznie rozwinąć kompetencje produkcji urządzeń termowizyjnych, a także asferycznych elementów optycznych, umożliwiających miniaturyzację urządzeń – informuje PCO SA. W bieżącym roku, w ramach kontynuacji modernizacji infrastruktury, planowany jest zakup sprzętu umożliwiającego szybsze i sprawniejsze przeprowadzanie testów wyrobów jeszcze na etapie montażu. Pozwoli to na usprawnienie procesu produkcji oraz spełnienie najwyższych wymogów jakości – podkreśla spółka. Aktywny rozwój asortymentu wyrobów optoelektronicznych PCO SA w 2019 roku będzie nadal pracować nad poszerzeniem swojej oferty produktowej. Spółka zamierza rozwijać gamę wyrobów dla pojazdów wojskowych, zwłaszcza wykorzystywanych do modernizacji czołgów. Chodzi tu zarówno o Leopardy 2 użytkowane przez wojsko polskie, jak również starsze czołgi T-72. Bez względu wariant modernizacji pojazdów rodziny T-72, jaki przyjmie MON, PCO SA jest w stanie zaproponować wyroby optoelektroniczne, takie jak kamery termowizyjne, czy przyrządy celownicze, które mogą zostać w nim wykorzystane. Spółka będzie także kontynuować działania badawczo-rozwojowe, aby urządzenia optoelektroniczne mogły tworzyć tak zwany pojazdowy system sensorów, z którego pozyskiwane obrazy oraz informacje mogłyby być przetwarzane w czasie rzeczywistym przez pokładowy komputer pojazdu. Te kompetencje będą przydatne między innymi w projekcie polskiego czołgu nowej generacji. W 2019 roku PCO SA planuje również rozwój oferty głowic optoelektronicznych m.in. dla systemów obrony przeciwlotniczej, ZSSW i NPBWP Borsuk oraz bezzałogowych statków latających. Spółka będzie także promować monokular noktowizyjny MU-3MS, będący rozwojową wersją monokulara MU-3M, charakteryzującą się jeszcze mniejszą masą oraz wielkością. Jest to odpowiedź na uwagi zgłaszane przez użytkowników sprzętu i ich potrzeby. Kontynuowane będą również prace nad wyposażeniem dla żołnierza przyszłości. PCO SA celuje w rynki azjatyckie W dziedzinie polityki handlowej w 2019 roku otwiera się przed PCO SA możliwość dotarcia na nowe rynki Azji Południowo-Wschodniej. W 2018 roku podpisany został list intencyjny z indonezyjskim koncernem PT Pindad. Daje on możliwość zastosowania systemu samoosłony pojazdu SSP-1 OBRA-3 w nowym indonezyjsko-tureckim czołgu, którego testy będą trwać w 2019 roku. Plany PCO SA na bieżący rok będą realizowane przy współpracy ze spółkami Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz innymi podmiotami polskiego przemysłu obronnego.
PCO SA jest producentem przyrządów obserwacyjnych i celowniczych z zastosowaniem techniki laserowej, noktowizyjnej i termowizyjnej dla potrzeb wojska oraz innych służb mundurowych. Oferta spółki obejmuje zarówno wyposażenie indywidualne żołnierza, jak i wozów bojowych. PCO SA zajmuje się również prowadzeniem prac badawczo-rozwojowych i wdrożeniowych. Spółka PCO SA należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA. PGZ konsoliduje ponad 60 firm (z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore i nowych technologii) z rocznymi obrotami rzędu 5mld zł oraz przeszło 17 tysiącami pracowników.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama