reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© kritchanut dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Qingdao Haier finalizuje przejęcie Candy

Qingdao Haier Co. sfinalizowało transakcję nabycia włoskiej spółki Candy S.p.A. Candy jest obecnie w całości własnością chińskiej firmy Qingdao Haier.

Łączne wolumeny grup Haier i Candy w 2018 r. reprezentują dziś udział w rynku światowym w wysokości 15,1% w przypadku głównych urządzeń, 22,7% w przypadku wolnostojących urządzeń chłodniczych i 19,8% w przypadku urządzeń do prania chemicznego (wg. Euromonitor). Grupa zajmuje dziś piąte miejsce w Europie Zachodniej i ma na celu zajęcie trzeciego miejsca do 2022 r. - Połączenie dwóch marek doskonale wpisuje się w strategię osiągnięcia przez Haier pozycji lidera we wszystkich regionach świata. Grupa skorzysta z wysokiej komplementarności portfolio marek Haier i Candy oraz platform produktowych obejmujących wszystkie segmenty rynku pod względem cen i oferty produktowej, a także w zakresie dostarczania zrównoważonych rozwiązań klientów europejskich i globalnych. Marki Candy, takie jak: Candy, Hoover i Rosières, jak również Haier, GE Appliance i Fisher & Paykel, będą kluczowymi międzynarodowymi markami w swoich segmentach i regionach, w których są liderami, a ich celem będzie osiągnięcie pozycji lidera wśród globalnych konsumentów – czytamy w komunikacie.
Haier informuje, że będzie nadal inwestował we włoską markę, w celu zwiększenia konkurencyjności w Europie i na całym świecie, zachowując przy tym zespół zarządzający Candy tj. pracowników, centra badawczo-rozwojowe, sieć biznesową i zakłady produkcyjne, a także unikalny design Candy i włoski styl.
Jak podkreśla Haier, wspólne innowacje i synergie know-how pomiędzy dwoma firmami w dziedzinie inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego przyczynią się do ekspansji firmy Haier w tym segmencie w Europie i na świecie, szczególnie jeśli chodzi o technologie informacyjno-komunikacyjne. - Europa jest jednym z kluczowych rynków dla globalnej strategii Haier. Dzięki połączeniu dwóch marek, pozycja Haier w regionie znacznie się umocni. Z niecierpliwością oczekuję bliskiej współpracy z doświadczonym zespołem zarządzającym firmą Candy. Łączy nas zaangażowanie we wprowadzanie innowacji i dostarczanie zindywidualizowanych rozwiązań naszym klientom – powiedział Yannick Fierling, dyrektor generalny Haier Europe. Yannick Fierling, pełniący funkcję dyrektora generalnego Haier Europe, będzie również kierował działalnością byłej Grupy Candy Hoover. Beppe i Aldo Fumagalli zasiądą w zarządzie Haier Europe jako dyrektorzy niewykonawczy. Przejęcie Candy zostało częściowo sfinansowane przez udane notowanie akcji Qingdao Haier’s D-Shares na CEINEX D-Share Market poprzez dopuszczenie na rynek regulowany giełdy we Frankfurcie, które zostało zakończone 24 października 2018 roku.
Firma Qingdao Haier, producent artykułów gospodarstwa domowego, została założona 28 kwietnia 1989 roku. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Szanghaju (SHA:60090) od 19 listopada 1993 r. Candy Group działa na rynku małych i dużych urządzeń gospodarstwa domowego zarówno wolnostojących jak i wbudowanych. Produkty Grupy Candy są sprzedawane za pośrednictwem dwóch międzynarodowych marek, Candy i Hoover oraz za pośrednictwem krajowych marek, takich jak Rosières (Francja) i Jinling (Chiny) o zróżnicowanych rynkach i grupach docelowych. Grupa Candy, zatrudniająca około 5 000 pracowników, posiada siedem zakładów produkcyjnych w Europie, Turcji i Chinach oraz 45 filii na całym świecie. Siedziba główna Grupy, centrum projektowe, ośrodek centralny oraz dział badań i rozwoju znajdują się w Brugherio (MB) we Włoszech.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2024 07:33 V22.4.46-2
reklama
reklama