© Pixabay
Analizy |
Xiaomi prześcignął Fitbit i Apple w segmencie wearables w regionie EMEA
Chiński producent zdobywa coraz więcej udziałów w rynku elektroniki do noszenia i w trzecim kwartale ubiegłego roku wyprzedził dotychczasowych liderów.
Sprzedaż elektroniki do noszenia w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) w trzecim kwartale 2018 roku wzrosła o 55% r/r i wyniosła 6,6 mln sztuk – raportuje firma analityczna IDC. I jak zauważa starczy analityk IDC Francisco Almeida, chociaż sprzedaż smartwatchy w Zachodniej Europie wciąż szybko rośnie, to w regionie EMEA w 3Q2018 królowały prostsze urządzenia, a to za sprawą opaski Mi Band 3 firmy Xiaomi, która stała się najczęściej sprzedawanym produktem elektroniki do noszenia.
Prognozy specjalistów IDC zakładają, że w 2022 roku wartość rynku wearables w regionie EMEA wyniesie 11 mld USD, a sprzedaż sięgnie 43,8 mln sztuk, z czego większość będą stanowiły smartwatche.
© IDC