reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Denso zainwestowało 100 mln USD w start-upy

Denso w ciągu 4 lat przeznaczyło niemal 100 mln USD na wsparcie młodych firm zajmujących się rozwojem technologii mobilnych.

Jest to część długoterminowej strategii firmy zakładającej skoncentrowanie się na elektryfikacji, automatycznej jeździe, łączności i ekonomii współdzielenia. Denso inwestuje w start-upy zajmujące się różnorodną działalnością, od cyberbezpieczeństwa, po półprzewodniki i sensory, zwracając uwagę na firmy opracowujące kluczowe technologie dla usług mobilnych. Wśród spółek, w które zainwestowało ostatnio Denso są m.in. Ridecell, firmę zajmującą się rozwojem w dziedzinie usług współdzielenia pojazdów. Ridecell zawarło partnerstwo z ThinCl, spółką rozwijającą możliwości uczenia maszynowego na potrzeby autonomicznych pojazdów. Denso uczestniczyło także w rundzie finansowania spółki Dellfer, działającej w obszarze cyberbezpieczeństwa. Kolejna firma, która uzyskała wsparcie Denso to FLOSFIA, opracowująca produkty półprzewodnikowe, których zadaniem jest zmniejszenie strat energii, kosztów, wymiarów i wagi inwerterów używanych w pojazdach elektrycznych. Denso zainwestowało także w spółkę rozwijającą sensory radarowe do samochodów autonomicznych – Metwave Corporation. Denso podkreśla w komunikacie, że zamierza kontynuować inwestycje w start-upy, których działalność przyspiesza rozwój technologii w branży motoryzacyjnej. Denso Corporation to japoński producent z branży motoryzacyjnej z siedzibą główną w Kariya, w prefekturze Aichi. Firma ma około 220 oddziałów w 35 krajach i zatrudnia około 170 tys. osób. Przychody firmy za rok fiskalny kończący się 31 marca 2018 wyniosły 48,1 mld USD. W tym okresie Denso przeznaczyło 8,8% swoich przychodów na działalność badawczo-rozwojową.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2