
© platongkoh dreamstime.com
Analizy |
Huawei wyprzedza Amazona w rankingu sprzedaży tabletów
Globalna sprzedaż tabletów ma w 2018 roku spaść o 4,3% i sięgnąć 145,5 mln sztuk. Według aktualnych prognoz TrendForce, Huawei uplasuje się na trzecim miejscu, wyprzedzając Amazona.
- Wraz z wprowadzaniem na rynek nowych urządzeń w nadchodzącej erze sieci 5G, tablety wciąż będą miały znaczenie dla globalnych marek w budowaniu strategii wzrostu, utrzymaniu bazy klientów oraz zachowaniu wpływowej pozycji na globalnym rynku IoT – mówi Kou-Han Tseng, analityk firmy TrendForce. Dlatego główni gracze nie zamierzają porzucać swoich linii produktowych tabletów, nawet jeśli oznaczałoby ograniczenie oferty podstawowych produktów. W segmencie tym jednym z najambitniejszych producentów jest Google. Także Huawei notuje szybki rozwój w tym obszarze, jako który jeden z nielicznych wciąż inwestuje sporo w rozwój nowych urządzeń mobilnych. Eksperci TrendForce szacują, że chiński producent w 2018 roku sprzeda ponad 14 mln tabletów, co oznacza wzrost o 30% r/r i osiągnięcie 9,8% udziałów w globalnym rynku.
Lider sprzedaż tabletów, Apple, według prognoz TrendForce ma w 2018 roku odnotować 2% spadek sprzedaży tych urządzeń (43 mln sztuk).
TrendForce prognozuje , że w 2019 roku globalny rynek tabletów odnotuje 4% spadek r/r, a sprzedaż tych urządzeń wyniesie 139,6 mln sztuk.
© TrendForce
