reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ABB Przemys艂 elektroniczny | 14 listopada 2018

ABB buduje nowe centrum rozwojowe

ABB buduje now膮 globaln膮 siedzib臋 g艂贸wn膮 i centrum badawczo-rozwojowe spe艂niaj膮ce standardy zr贸wnowa偶onego rozwoju. Firma zapowiada, 偶e zamierza umacnia膰 pozycj臋 lidera w dziedzinie infrastruktury do 艂adowania pojazd贸w elektrycznych.
W ramach inwestycji powstanie wart 10 mln USD obiekt o powierzchni 3600 m kw., kt贸rego uko艅czenie zaplanowano na czerwiec 2019 roku. ABB podkre艣la w ten spos贸b swoje zaanga偶owanie w rozw贸j zr贸wnowa偶onej mobilno艣ci 鈥 czytamy w komunikacie.

鈭 Inwestycja w now膮 siedzib臋 i centrum badawczo-rozwojowe wpisuje si臋 w zaanga偶owanie firmy w przyw贸dztwo technologiczne i wyznaczanie standard贸w w zakresie zr贸wnowa偶onej mobilno艣ci. Obiekt pozwoli nam przyspieszy膰 tempo badania i rozwijania produkt贸w, aby艣my mogli jeszcze szybciej wprowadza膰 na rynek nasze innowacyjne rozwi膮zania 鈥 m贸wi Frank Muehlon, dyrektor biznesu 艂adowania pojazd贸w elektrycznych w ABB.
Budynek usytuowany w po艂udniowej cz臋艣ci kampusu Uniwersytetu Technicznego w Delft pomie艣ci do 120 os贸b. ABB sygnalizuje w ten spos贸b powr贸t swojego biznesu 艂adowania pojazd贸w elektrycznych do 藕r贸de艂. Za艂o偶yciele firmy Epyon (start-upu zajmuj膮cego si臋 艂adowaniem pojazd贸w elektrycznych, zakupionego przez ABB w 2011 r.) byli absolwentami Uniwersytetu Technicznego w Delft.

W pracach nad stacjami 艂adowania ABB stawia przede wszystkim na interoperacyjno艣膰. Dlatego te偶 budynek zostanie wyposa偶ony w najnowsze technologie, zapewniaj膮ce kompatybilno艣膰 艂adowarek ABB ze wszystkimi rodzajami pojazd贸w. W艂a艣nie w tym celu zbudowano specjalne symulatory, a 95% pr贸b b臋dzie przeprowadzanych na cyfrowej kopii pojazdu wgranej do takiego urz膮dzenia.

Symulator nie pozwala jednak na badanie samochod贸w i 艂adowarek w warunkach upalnej lub mro藕nej pogody, dlatego ABB opracowuje specjalne komory klimatyczne, w kt贸rych instalacje zostan膮 wystawione na dzia艂anie skrajnych warunk贸w, w tym temperatury od -40 do +40 stopni Celsjusza i wysokiej wilgotno艣ci.

W obiekcie b臋d膮 r贸wnie偶 prowadzone prace nad systemami 艂adowania dla szybko rozwijaj膮cego si臋 segmentu autobus贸w elektrycznych. Pomieszczenia testowe b臋d膮 na tyle du偶e, aby umo偶liwi膰 wjazd autobusu miejskiego.

- W ramach zaanga偶owania firmy ABB na rzecz 偶ycia bez zu偶ywania zasob贸w Ziemi, kluczow膮 kwesti膮 by艂o nie tylko zaprojektowanie budynku, w kt贸rym mo偶na by pracowa膰 nad zr贸wnowa偶on膮 mobilno艣ci膮, ale r贸wnie偶 takiego, kt贸ry sam by艂by w stu procentach zgodny ze standardami zr贸wnowa偶onego rozwoju 鈥 informuje firma. Ogrzewanie i ch艂odzenie kompleksu ABB b臋dzie zapewnione dzi臋ki po艂膮czeniu z elektrociep艂owni膮 geotermaln膮 Uniwersytetu Technicznego w Delft. Na dachu znajd膮 si臋 panele fotowoltaiczne z falownikami ABB, przekszta艂caj膮cymi pr膮d sta艂y uzyskany w ogniwach na pr膮d zmienny, kt贸ry mo偶na wykorzysta膰 do zasilania obiektu.

ABB wykorzysta w ca艂ym budynku r贸wnie偶 w艂asne rozwi膮zania, w tym transformatory, rozdzielnice, produkty dla inteligentnych budynk贸w i elementy zabezpiecze艅, w tym wy艂膮czniki instalacyjne, wy艂膮czniki r贸偶nicowopr膮dowe, ograniczniki przepi臋膰 oraz akcesoria steruj膮ce, sygnalizacyjne i pomiarowe.

W ramach wsp贸艂pracy z Uniwersytetem Technicznym w Delft nowy obiekt ABB zaoferuje praktyki jego studentom kszta艂c膮cym si臋 na poziomie magisterskim i doktoranckim.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 12:21 V11.10.9-2