reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© homiel dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 26 pa藕dziernika 2018

LG: kwartalny dochód operacyjny w gór臋 o 45%

Firma LG Electronics og艂osi艂a wyniki finansowe za trzeci kwarta艂 2018 roku. Warto艣膰 skonsolidowanej sprzeda偶y wynios艂a 13,76 mld USD (15,43 bln KRW), a zysk operacyjny 667,7 mln USD (748,8 mld KRW).
Oznacza to, 偶e przychody LG osi膮gn臋艂y najwy偶sz膮 warto艣膰 kwartaln膮 w tym roku i wzros艂y o 2,7% w por贸wnaniu do drugiego kwarta艂u 2018, natomiast doch贸d operacyjny wzr贸s艂 o 45% w por贸wnaniu do analogicznego okresu ubieg艂ego roku.

Dzia艂 klimatyzacji i rozwi膮za艅 energetycznych (Air Conditioning & Energy Solutions) odnotowa艂 w trzecim kwartale przychody w wysoko艣ci 4,33 mld USD (4,85 bln KRW) oraz 365,3 mln USD (409,7 mld KRW) zysku operacyjnego. Szczeg贸lnie dobre wyniki sprzeda偶y uzyskano w Korei, Europie, Ameryce P贸艂nocnej, pomimo spowolnienia gospodarczego i niekorzystnych zmian kurs贸w walut w Azji, Ameryce 艁aci艅skiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Utrzymano wysok膮 rentowno艣膰, na kt贸r膮 korzystnie wp艂yn臋艂y wzrost sprzeda偶y urz膮dze艅 Premium oraz kontynuacja efektywnego zarz膮dzania kosztami.

Zysk operacyjny dzia艂u RTV (LG Home Entertainment) osi膮gn膮艂 w trzecim kwartale 289,9 mln USD (325,1 bln KRW) natomiast sprzeda偶 3,31 mld USD (3,71 bln KRW). Pomimo malej膮cego popytu na telewizory w krajach rozwijaj膮cych si臋, utrzyma艂a si臋 dobra sprzeda偶 telewizor贸w Premium, zar贸wno OLED, jak i UHD. W zwi膮zku ze zbli偶aj膮cym si臋 ko艅cem roku firma LG chce w kluczowych krajach skupi膰 si臋 na modelach Premium, aby utrzyma膰 rentowno艣膰 pomimo spowolnienia na ca艂ym rynku.

Dzia艂 komunikacji mobilnej (Mobile Communications) odnotowa艂 warto艣膰 sprzeda偶y 1,82 mld USD (2,04 bln KRW) oraz strat臋 operacyjn膮 w wysoko艣ci 130,5 mln USD (146,3 mld KRW). Pomimo globalnego os艂abienia popytu na smartfony oraz nasilaj膮cej si臋 konkurencji, firma zmniejszy艂a deficyt operacyjny, co jest bezpo艣rednim skutkiem realizacji plany biznesowego oraz mocniejszego zaanga偶owania si臋 w produkty klasy 艣redniej. Przewiduje si臋, 偶e wprowadzenie smartfona V40 ThinQ zaowocuje wzrostem sprzeda偶y w czwartym kwartale. Firma zgodnie z planem realizuje strategi臋 zwi臋kszania efektywno艣ci, dzi臋ki czemu umacnia fundamenty zwi臋kszonej rentowno艣ci 鈥 czytamy w komunikacie LG.

W trzecim kwartale dzia艂 cz臋艣ci samochodowych (Vehicle Components) odnotowa艂 przychody w wysoko艣ci 1,05 mld USD (1,18 bln KRW), co oznacza wzrost o 41% w por贸wnaniu do analogicznego okresu roku ubieg艂ego oraz o 35% w por贸wnaniu do poprzedniego kwarta艂u. Wyniki te osi膮gni臋to g艂贸wnie ze wzgl臋du na wzrost produkcji zwi膮zanej z nowymi projektami oraz przej臋ciem firmy ZKW Group produkuj膮cej o艣wietlenie samochodowe. W trzecim kwartale 2018 po raz pierwszy w historii firmy warto艣膰 sprzeda偶y podzespo艂贸w samochodowych przekroczy艂a 1 bilion KRW. Wzrost cen materia艂贸w oraz koszt贸w zwi膮zanych z nowymi projektami przyczyni艂y si臋 do powstania straty operacyjnej w wysoko艣ci 38,3 mln USD (42,9 mld KRW).

Dzia艂 produkt贸w B2B (Business-to-Business) osi膮gn膮艂 warto艣膰 sprzeda偶y 514,2 mln USD (576,7 mld KRW) oraz odnotowa艂 strat臋 operacyjn膮 w wysoko艣ci 31,3 mln USD (35,1 mld KRW). Na rentowno艣膰 niekorzystnie wp艂yn臋艂y c艂a importowe w USA oraz spadek cen paneli s艂onecznych na kluczowych rynkach. Przewiduje si臋, 偶e w czwartym kwartale utrzyma si臋 silna konkurencja na rynku paneli s艂onecznych przy jednoczesnym wzro艣cie popytu na urz膮dzenia informacyjno-reklamowe Premium.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2