© Jakub Jirsak Dreamstime.com
Analizy |
Odbicie na rynku monitorów LCD
Według prognoz firmy analitycznej TrendForce, po siedmiu latach spadków rynek monitorów LCD w 2018 roku pójdzie w górę o 1,5%.
Liczba monitorów LCD sprzedanych w 2018 roku szacowana jest na 126 mln sztuk, co oznaczałoby 1,5% wzrost po siedmiu latach spadków, raportują analitycy WitsView, oddziału firmy TrendForce. Główne czynniki wzrostu to niższe ceny paneli oraz rosnący popyt na rynku Ameryki Północnej. Znaczenie ma też dobra sprzedaż w takich niszach, jak monitory dla graczy czy monitory bezramkowe.
Ceny paneli LCD spadają od kwietnia 2017 roku, a niskie i średnie przedziały cenowe tych produktów sprawiły, że markowi dostawcy monitorów poprawili zyskowność i będą zwiększać sprzedaż. Najwyższej dynamiki wzrostu można się spodziewać w przypadku acera (prognoza na 2018 rok: +15,2% r/r ), który mocno skorzystał z silnego popytu w segmencie monitorów dla graczy i w rankingu rocznym dostawców monitorów LCD uplasuje się na 7. miejscu.
Analitycy WitsView zwracają uwagę na fakt, że dobra sytuacja ekonomiczna w Ameryce Północnej przyczyniła się do wzrostu popytu zarówno ze strony indywidualnych klientów, jak i firm. W związku z tym Dell, HP i ViewSonic mogą w tym roku odnotować rekordową sprzedaż, rosnącą odpowiednio o 7,5%, 10,6% i 9,2% r/r.
Natomiast jeśli chodzi o Samsunga, to wygląda na to, że w tym roku wyprzedzi go koreański rywal – LGE, bo koncern nastawił się na produkcję wysokomarżowych produktów i sprzedaje mniej monitorów o przekątnej poniżej 21,5 cala.
© WitsView