reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TCL Rynki | 21 wrze艣nia 2018

Polska atrakcyjnym rynkiem dla chi艅skich producentów telewizorów

Globalny rynek telewizor贸w Smart TV w 2025 roku przekroczy warto艣膰 292 mld USD 鈥 wynika z danych Grand View Research. Znacz膮ca jego cz臋艣膰 ju偶 teraz opanowana jest przez chi艅skich producent贸w elektroniki.
Udzia艂 producent贸w elektroniki z Chin chocia偶by w ameryka艅skim rynku jest na poziomie ponad 10 proc. Atrakcyjnym celem ekspansji jest dla nich Europa ze wzgl臋du na stosunkowo wysok膮 艣redni膮 cen臋 telewizor贸w. W Polsce 鈥 cho膰 jest ona nieco ni偶sza ni偶 u zachodnich s膮siad贸w 鈥 spodziewany jest zwrot konsument贸w w stron臋 jeszcze lepszych i wi臋kszych urz膮dze艅.

鈥 W rynku w USA udzia艂 chi艅skich producent贸w telewizor贸w ju偶 teraz jest na poziomie kilkunastu procent, a sprzedaje si臋 tam ponad 40 mln telewizor贸w. W Europie na razie ta ekspansja odbywa si臋 nieco wolniej, poniewa偶 rynek jest bardziej rozdrobniony ni偶 ameryka艅ski 鈥 jest tu wiele kraj贸w, w kt贸rych sprzedaje si臋 30 mln telewizor贸w 鈥 m贸wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Maciejewski, dyrektor ds. rozwoju produktu TCL w Europie.

Jak podkre艣la, chi艅scy producenci elektroniki wykonali w ostatnich latach bardzo du偶y skok rozwojowy, co pozwala im umacnia膰 pozycj臋 na 艣wiecie i w Polsce. Dla przyk艂adu, w I kwartale tego roku co czwarty sprzedany smartfon mia艂 logo Huawei, w II kwartale by艂 to ju偶 co trzeci telefon 鈥 wynika z danych GfK Polonia. Z kolei wed艂ug danych IDC Huawei w II kwartale br. dostarczy艂 na og贸lno艣wiatowy rynek 54,2 mln urz膮dze艅, co w por贸wnaniu z analogicznym okresem 2017 roku, kiedy liczba urz膮dze艅 wynosi艂a 38,4 mln, da艂o wzrost o 41 proc.

鈥 G艂贸wn膮 przewag膮 chi艅skich producent贸w jest ca艂o艣ciowa produkcja telewizora. My to nazywamy pionow膮 integracj膮, czyli tworzymy panele do telewizor贸w oraz same telewizory. Jeste艣my w stanie stworzy膰 produkt, kt贸ry jest bardzo zintegrowany, ma bardzo cienk膮 ramk臋, prawie niewidoczn膮, jest r贸wnie偶 bardzo cienki, a to bardzo si臋 podoba. To wa偶ne, poniewa偶 stawiamy r贸wnie偶 na wzornictwo. Zale偶y nam na tym, 偶eby produkty podoba艂y si臋 nie tylko w Chinach, ale r贸wnie偶 w Polsce, USA czy Ameryce Po艂udniowej 鈥 dodaje Marek Maciejewski. 鈥 Telewizory, podobnie jak telefony, sta艂y si臋 bardzo 艂adne, ciekawe i spe艂niaj膮ce wi臋kszo艣膰 wymaga艅 dzisiejszego konsumenta.

Inwestycje, kt贸re producenci z Pa艅stwa 艢rodka poczynili w zakresie technologii, pozwalaj膮 na bardzo optymistyczne prognozowanie dalszego rozwoju sprzeda偶y na mi臋dzynarodowych rynkach.

Jak wynika z raportu firmy analitycznej WitsView, w 2017 roku na 艣wiecie sprzedano 211 milion贸w telewizor贸w. W tym roku firma TCL tylko w samych Stanach Zjednoczonych sprzeda艂a 5 mln telewizor贸w, co stanowi ponad 10 proc. ca艂ego tamtejszego rynku.

鈥 My dzisiaj w USA jeste艣my numerem 3, w Europie w zale偶no艣ci od rynku numerem 5 lub 6. W ci膮gu 3 lat powinni艣my awansowa膰 na trzeci膮 pozycj臋. Globalnie ju偶 w tym roku b臋dziemy numerem 2 pod wzgl臋dem liczby wyprodukowanych telewizor贸w 鈥 m贸wi Maciejewski. 鈥 W Europie naszym rynkiem, na kt贸rym jeste艣my na zbli偶onym poziomie co w USA, jest Francja. Powoli umacniamy swoj膮 pozycj臋 w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce, gdzie mamy fabryk臋 i w kr贸tkiej perspektywie musimy osi膮gn膮膰 udzia艂 10 proc. rynku.

Europa jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla chi艅skich producent贸w, co wynika z wysokich 艣rednich cen telewizor贸w. Europejczycy szukaj膮 coraz wi臋kszych urz膮dze艅, oferuj膮cych wysok膮 jako艣膰 obrazu i nowoczesne rozwi膮zania. W Niemczech 艣rednia cena telewizora wynosi 650 euro. Jeszcze wi臋cej kosztuj膮 one w krajach Beneluksu czy Skandynawii.

鈥 Polska jest troch臋 za Niemcami, poniewa偶 艣rednia cena wynosi 1,9 tys. z艂, czyli 400 euro. Jednak bardzo zbli偶ony jest zar贸wno udzia艂 Ultra HD, jak r贸wnie偶 udzia艂 Smart TV, czyli tylko odstajemy w wybieranych przek膮tnych. Polacy ca艂y czas kupuj膮 troch臋 mniejsze telewizory, czasami troch臋 s艂abiej wyposa偶one 鈥 podkre艣la Marek Maciejewski

Jak wynika z bada艅 przeprowadzonych przez S&P Global Market Intelligence, Polska jest niekwestionowanym liderem w zakresie wykorzystania Smart TV w telewizorach. 81 proc. konsument贸w przyzna艂o si臋 do ogl膮dania tre艣ci wideo dostarczanych przez internet na telewizorze 鈥 to o 2 pkt proc. wi臋cej ni偶 w Wielkiej Brytanii i o 8 pkt proc. wi臋cej ni偶 w Stanach Zjednoczonych.

TCL Operations Polska posiada fabryk臋 telewizor贸w w 呕yrardowie, kt贸ra realizuje produkcj臋 na rynki europejskie. Dysponuje ona czterema liniami z potencja艂em produkcyjnym 2,8 mln telewizor贸w rocznie.

殴r贸d艂o: Newseria Biznes
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 11 2018 23:40 V11.10.6-1