reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 04 stycznia 2010

218 mln TV w roku 2010

DisplaySearch na przełomie roku zaktualizował swoje prognozy rynku TV na rok 2010.

Analitycy DisplaySearch wskazują na wstępie na fakt, iż w 3Q.2009 po raz pierwszy od roku rynek liczony w ilościach sprzedanych egzemplarzy odnotował wzrost rok do roku. Co więcej, na 1Q.2010 DisplaySearch przewiduje, iż po raz pierwszy od sześciu kwartałów rynek wzrośnie również w ujęciu wartościowym. Według zaktualizowanej prognozy na cały rok rynek w roku 2010 ma wzrosnąć o 6%, z poziomu 205 mln sztuk w roku 2009 do 218 mln sztuk w roku 2010. Kluczowymi czynnikami, kreującymi wzrost rynku, ma by odrodzenie się popytu na rynkach Północnej Ameryki, Japonii i Zachodniej Europy, jak również wzrastający popyt w wybranych, nowych segmentach rynku. Rok 2009, jako pierwszy okres w całej historii rynku TV od czasu wprowadzenie technologii płaskoekranowych, przyniósł 9-procentowy spadek średnich cen sprzedaży. Co prawda spadek był istotnym czynnikiem kreującym popyt, który jednak nie wzrósł w stopniu wystarczającym, aby zapobiec spadkowi sprzedaży branży z 112 mld USD do 101 mld USD. Jednakże, zdaniem analityków DisplaySearch, w roku 2010 zjawisko erozji cen osłabnie, co wraz z poprawą popytu na wybranych rynkach pozwoli sektorowi powróci na ścieżkę wzrostu. Kluczowym segmentem rynku są i pozostaną oczywiście LCD TV, których sprzedaż w roku 2010 ma osiągnąć 171 mln sztuk (rok 2009 zamknie się ilością 140.5 mln sprzedanych egzemplarzy). W szczególności, za 22-procentowy wzrost mają by odpowiedzialne nowe segmenty rynku, takie jak LED oraz 3D. W uzupełnieniu obrazu całego rynku TV, analitycy podają, iż sprzedaż CRT TV spadnie do zaledwie 32 mln sztuk, natomiast sprzedaż plazm osiągnie pułap 14.6 mln sztuk.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 17 2019 21:26 V13.3.21-1