Przemysł elektroniczny |
218 mln TV w roku 2010
DisplaySearch na przełomie roku zaktualizował swoje prognozy rynku TV na rok 2010.
Analitycy DisplaySearch wskazują na wstępie na fakt, iż w 3Q.2009 po raz pierwszy od roku rynek liczony w ilościach sprzedanych egzemplarzy odnotował wzrost rok do roku. Co więcej, na 1Q.2010 DisplaySearch przewiduje, iż po raz pierwszy od sześciu kwartałów rynek wzrośnie również w ujęciu wartościowym.
Według zaktualizowanej prognozy na cały rok rynek w roku 2010 ma wzrosnąć o 6%, z poziomu 205 mln sztuk w roku 2009 do 218 mln sztuk w roku 2010. Kluczowymi czynnikami, kreującymi wzrost rynku, ma by odrodzenie się popytu na rynkach Północnej Ameryki, Japonii i Zachodniej Europy, jak również wzrastający popyt w wybranych, nowych segmentach rynku.
Rok 2009, jako pierwszy okres w całej historii rynku TV od czasu wprowadzenie technologii płaskoekranowych, przyniósł 9-procentowy spadek średnich cen sprzedaży. Co prawda spadek był istotnym czynnikiem kreującym popyt, który jednak nie wzrósł w stopniu wystarczającym, aby zapobiec spadkowi sprzedaży branży z 112 mld USD do 101 mld USD. Jednakże, zdaniem analityków DisplaySearch, w roku 2010 zjawisko erozji cen osłabnie, co wraz z poprawą popytu na wybranych rynkach pozwoli sektorowi powróci na ścieżkę wzrostu.
Kluczowym segmentem rynku są i pozostaną oczywiście LCD TV, których sprzedaż w roku 2010 ma osiągnąć 171 mln sztuk (rok 2009 zamknie się ilością 140.5 mln sprzedanych egzemplarzy). W szczególności, za 22-procentowy wzrost mają by odpowiedzialne nowe segmenty rynku, takie jak LED oraz 3D.
W uzupełnieniu obrazu całego rynku TV, analitycy podają, iż sprzedaż CRT TV spadnie do zaledwie 32 mln sztuk, natomiast sprzedaż plazm osiągnie pułap 14.6 mln sztuk.