
© Pixabay
Analizy |
TOP 5 dostawców telewizorów na świecie
Sprzedaż telewizorów w drugim kwartale 2018 roku była niższa niż zakładano – raportuje WitsView, oddział firmy analitycznej TrendForce. Liderami w tym sektorze są Samsung i LG Electronics.
W drugim kwartale 2018 roku na świecie sprzedano 47,75 mln telewizorów LCD, czyli o 3,8% mniej niż w poprzednim kwartale. Jak oceniają analitycy VitsWiew, wpłynęły na to w dużej mierze wysokie stany magazynowe dystrybutorów. W dodatku rosnące ceny paneli mogą negatywnie wpłynąć na sytuację w drugim półroczu. Eksperci VitsWiew szacują, że sprzedaż za cały rok 2018 wzrośnie o 2,3% r/r i wyniesie 215,7 mln sztuk, czyli mniej niż zakładały poprzednie prognozy (219 mln sztuk).
Branżowy lider, Samsung, stara się zdobyć jak największe udziały w sektorze high-end, proponując telewizory QLED, ale sprzedaż jest niższa niż zakładano w zeszłym roku, ze względu na silną konkurencję ze strony producentów telewizorów OLED. Z kolei drugie w zestawieniu LG Electronics (LGE), podobnie zresztą jak Sony (5), osiągnęły wyższą niż zakładano zyskowność.
Natomiast jeśli chodzi o firmy chińskie, czyli w tym zestawieniu TCL i Hisense, to kluczowym czynnikiem ich rozwoju jest ekspansja na rynkach zagranicznych, ponieważ krajowy rynek jest już coraz bardziej nasycony. TCL działa coraz aktywniej w Ameryce Północnej i innych krajach, natomiast Hisense w zeszłym roku przejął dział telewizorów Toshiby (Toshiba Visual Solutions), co ułatwia mu sprzedaż poza Chinami. Analitycy przewidują, że na globalnym rynku telewizorów chińskie marki będą coraz silniejsze.
Źródło: © VitsWiew
