reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Siemens Przemys艂 elektroniczny | 09 lipca 2018

Nowa spó艂ka Siemensa w Polsce

Z pocz膮tkiem lipca bran偶a Mobility Siemensa zosta艂a wyodr臋bniona ze struktury macierzystej firmy i rozpocz臋艂a dzia艂alno艣膰 jako nowa sp贸艂ka - Siemens Mobility Sp. z o.o.
Kapita艂 zak艂adowy zosta艂 ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln PLN. W strukturze firmy znalaz艂o si臋 oko艂o 100 os贸b. Obszary dzia艂alno艣ci Nowa sp贸艂ka b臋dzie dzia艂a膰 w kilku obszarach 鈥 taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych System贸w Transportowych (ITS), a tak偶e doradztwa zwi膮zanego z technik膮 transportu szynowego i drogowego. Firma przejmie tak偶e dzia艂 zwi膮zany ze sprzeda偶膮 nap臋d贸w trakcyjnych do pojazd贸w szynowych. Siemens Mobility Sp. z o.o. zajmie si臋 realizacj膮 zar贸wno obecnych kontrakt贸w, ale tak偶e zamierza bra膰 udzia艂 w nowych post臋powaniach. - W ci膮gu kilkunastu lat dostarczyli艣my na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy te偶 na swoim koncie du偶e projekty ITS dla Bia艂egostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Wsp贸艂pracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysi膮cami rodzimych firm, czego dobrym przyk艂adem jest wsp贸lna realizacja z nowos膮deckim Newagiem kontrakt贸w dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostaw臋 pojazd贸w Inspiro 鈥 m贸wi Krzysztof Celi艅ski, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o. Fuzja z Alstomem Wydzielenie bran偶y Mobility ze struktur Siemensa to pierwszy krok do planowanego po艂膮czenia dzia艂贸w transportowych Siemensa i Alstomu, kt贸re zosta艂o og艂oszone pod koniec wrze艣nia ubieg艂ego roku. G艂贸wn膮 przyczyn膮 po艂膮czenie sp贸艂ek jest ch臋膰 wyr贸wnania szans w walce o kontrakty z chi艅skim CRRC. Po po艂膮czeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu b臋dzie globalnie zatrudnia膰 62 tys. os贸b, dysponowa膰 portfelem wartym ponad 60 mld EUR i osi膮ga膰 roczne przychody na poziomie ponad 15 mld EUR. Na pocz膮tku czerwca 2018 r. sp贸艂ki oficjalnie z艂o偶y艂y dokumenty do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody organu regulacyjnego na po艂膮czenie. Planowana fuzja z Alstomem ma nast膮pi膰 na pocz膮tku 2019 r. Cyfrowa przysz艂o艣膰 Nowa sp贸艂ka Siemensa w Polsce ma bardzo ambitne plany na kolejne lata, zw艂aszcza w obszarze upowszechnienia cyfrowych technologii na kolei i w systemach miejskich. - B臋dziemy dalej aktywnie dzia艂a膰 na rzecz wprowadzania innowacyjnych i technologicznie zaawansowanych produkt贸w w obszarze kolejnictwa i drogownictwa. Uwa偶nie przygl膮damy si臋 planowanym przetargom na zakup lokomotyw, wagon贸w, elektrycznych zespo艂贸w trakcyjnych, metra oraz system贸w do sterowania ruchem kolejowym i drogowym. Silnie stawiamy tak偶e na cyfryzacj臋. Przyk艂adem mo偶e by膰 system zdalnego prowadzenia ruchu poci膮g贸w za po艣rednictwem chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy (IoT), kt贸ry rozwijamy w Norwegii. Takie projekty to przysz艂o艣膰 i mamy nadziej臋, 偶e uda si臋 je wdro偶y膰 tak偶e na polskim rynku 鈥 dodaje Krzysztof Celi艅ski. 漏 SIemens
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-1