reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Siemens Przemysł elektroniczny | 09 lipca 2018

Nowa spółka Siemensa w Polsce

Z początkiem lipca branża Mobility Siemensa została wyodrębniona ze struktury macierzystej firmy i rozpoczęła działalność jako nowa spółka - Siemens Mobility Sp. z o.o.
Kapitał zakładowy został ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln PLN. W strukturze firmy znalazło się około 100 osób.

Obszary działalności

Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach – taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), a także doradztwa związanego z techniką transportu szynowego i drogowego. Firma przejmie także dział związany ze sprzedażą napędów trakcyjnych do pojazdów szynowych.

Siemens Mobility Sp. z o.o. zajmie się realizacją zarówno obecnych kontraktów, ale także zamierza brać udział w nowych postępowaniach.

- W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie duże projekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrym przykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro – mówi Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

Fuzja z Alstomem

Wydzielenie branży Mobility ze struktur Siemensa to pierwszy krok do planowanego połączenia działów transportowych Siemensa i Alstomu, które zostało ogłoszone pod koniec września ubiegłego roku. Główną przyczyną połączenie spółek jest chęć wyrównania szans w walce o kontrakty z chińskim CRRC.

Po połączeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu będzie globalnie zatrudniać 62 tys. osób, dysponować portfelem wartym ponad 60 mld EUR i osiągać roczne przychody na poziomie ponad 15 mld EUR.

Na początku czerwca 2018 r. spółki oficjalnie złożyły dokumenty do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody organu regulacyjnego na połączenie. Planowana fuzja z Alstomem ma nastąpić na początku 2019 r.

Cyfrowa przyszłość

Nowa spółka Siemensa w Polsce ma bardzo ambitne plany na kolejne lata, zwłaszcza w obszarze upowszechnienia cyfrowych technologii na kolei i w systemach miejskich.

- Będziemy dalej aktywnie działać na rzecz wprowadzania innowacyjnych i technologicznie zaawansowanych produktów w obszarze kolejnictwa i drogownictwa. Uważnie przyglądamy się planowanym przetargom na zakup lokomotyw, wagonów, elektrycznych zespołów trakcyjnych, metra oraz systemów do sterowania ruchem kolejowym i drogowym. Silnie stawiamy także na cyfryzację. Przykładem może być system zdalnego prowadzenia ruchu pociągów za pośrednictwem chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy (IoT), który rozwijamy w Norwegii. Takie projekty to przyszłość i mamy nadzieję, że uda się je wdrożyć także na polskim rynku – dodaje Krzysztof Celiński.



© SIemens

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2018 09:38 V9.6.1-2