reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© politechnikabialostocka
Przemysł elektroniczny |

Ponad 5 tys. sprzedanych edukacyjnych robotów Photon

Ponad 5 tys. Photonów, edukacyjnych robotów dla najmłodszych, zostało już sprzedanych na polskim rynku. Start-up założony przez absolwentów Politechniki Białostockiej wchodzi ze swoim produktem także na rynki zagraniczne.

Photon to interaktywny, zintegrowany ze smartfonem lub tabletem robot, który "rozwija się razem z dzieckiem"; poprzez zabawę i rywalizację pomaga najmłodszym m.in. w nauce logicznego myślenia i podstaw programowania. Dzieci - rozwiązując zadania - otrzymują specjalne punkty, dzięki którym później mogą odblokować nowe możliwości robota, a inne ulepszać. Aby wkroczyć z Photonem na rynek, jego twórcy założyli firmę Photon Entertainment. Ze zbiórki na międzynarodowej platformie crowdfundingowej Kickstarter pozyskali 52 tys. dolarów. W start-up zainwestowała również Polska Grupa Kapitałowa AHB2. Photon Entertainment podpisało też umowę z Cobin Angels, co umożliwi rozwój projektu za granicą. Od września 2017 roku produkcja Photona realizowana jest na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Jak powiedziała PAP jeden z twórców i szef start-upu, Marcin Joka, w ciągu dziewięciu miesięcy udało się sprzedać na polskim rynku ponad 5 tys. robotów. W jego ocenie, było to zgodne z ich założeniami biznesowymi. Photon jest dostępny w największych sieciach retailowych w kraju; jest też obecny w placówkach edukacyjnych w kraju. Do tej pory - jak informuje Joka - robota udało się wdrożyć w 450 przedszkolach i szkołach podstawowych. Do edukacyjnych Photonów dołączane są specjalne materiały dydaktyczne dla nauczycieli. Marcin Joka powiedział też, że od kwietnia firma ma swoich przedstawicieli i partnerów w Singapurze, Szwecji i Australii oraz że firma rozpoczyna realizację większych zamówień na rynki zagraniczne. W sumie zamówionych zostało ponad 1 tys. sztuk Photona. Firma przygotowuje się do sprzedaży produktu w Niemczech, Czechach i Słowacji. Do 2020 roku Photon ma być dostępny na 30 rynkach na świecie. W planach jest też stworzenie oferty dla najmłodszych dzieci, a także m.in. zaawansowanej dla studentów. Źródło: PAP – Nauka w Polsce, autorka: Sylwia Wieczeryńska

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama