reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Daimler Przemysł elektroniczny | 02 lipca 2018

Daimler Trucks tworzy globalną jednostkę organizacyjną o nazwie E-Mobility Group

W nowym dziale E-Mobility Group (EMG) Daimler Trucks zgromadzi swój globalny know-how w dziedzinie napędów elektrycznych dla pojazdów użytkowych.
Daimler Trucks powołuje do życia globalną jednostkę organizacyjną zajmującą się e-mobilnością i tworzy dla niej nową funkcję kierowniczą. Ponadto na czerwcowej wystawie Capital Market & Technology Days w USA wiodący producent elektrycznych ciężarówek i autobusów przedstawił dwa nowe samochody ciężarowe z napędem wyłącznie elektrycznym, skonstruowane przez swą amerykańską spółkę córkę Freightliner.

W nowej jednostce organizacyjnej E-Mobility Group Daimler Trucks zgromadzi swój globalny know-how w dziedzinie napędów elektrycznych. Daimler Trucks & Buses dostrzega w e-mobilności pojazdów użytkowych czynnik decydujący o zajęciu roli lidera innowacyjności w branży transportowej, na jej drodze ku bezemisyjnej przyszłości. Celem jest przy tym uczynienie e-mobilności opłacalną zarówno dla klienta, jak i dla producenta.
- Jako lider na światowym rynku samochodów ciężarowych, chcemy tę samą pozycję zająć w obszarze elektrycznych ciężarówek i autobusów. Bardzo wcześnie rozpoczęliśmy działania w tym kierunku i naszym celem jest kreowanie wzorców w każdym istotnym segmencie. Tworząc nową globalną jednostkę organizacyjną E-Mobility Group, maksymalizujemy efektywność swoich inwestycji w tę strategiczną i kluczową technologię. W ten sposób będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania ‒ zarówno akumulatory, jak i systemy ładowania czy systemy zarządzania energią – powiedział Martin Daum, w zarządzie koncernu Daimler odpowiedzialny za samochody ciężarowe i autobusy.

E-Mobility Group (EMG) zdefiniuje strategię w zakresie podzespołów elektrycznych oraz kompletnych e-samochodów dla wszystkich marek i segmentów, a także opracuje globalną jednolitą architekturę, analogiczną do światowej strategii platformowej dla konwencjonalnych silników i podzespołów napędowych. EMG jest zorganizowana globalnie, a jej pracownicy prowadzą kompleksowe działania w różnych lokalizacjach światowej sieci naszego przedsiębiorstwa, między innymi w Portland (USA), Stuttgarcie (Niemcy)i Kawasaki (Japonia).

Gesa Reimelt, która aktualnie kieruje działem projektów produktowych Mercedes-Benz Powertrain & eDrive w segmencie samochodów osobowych, 1-go lipca 2018 r. obejmie kierownictwo tej nowej, operującej na całym świecie jednostki organizacyjnej Daimler Trucks & Buses. Pełniąc swą funkcję, będzie podlegała dr. Frankowi Reintjesowi, szefowi Global Powertrain & Manufacturing Engineering w Daimler Trucks.

- Przewidujemy wzrost popytu na elektryczne samochody ciężarowe i autobusy. Potwierdzają to również nasi klienci. Tylko będąc liderem zarówno w dziedzinie napędów konwencjonalnych, jak i napędów elektrycznych, można zaoferować ekonomiczne i przekonujące technicznie rozwiązania. W segmencie napędów konwencjonalnych już od dawna korzystamy z naszej globalnej strategii platformowej. Takie rozwiązanie przyjmiemy również w obszarze e-mobilności. W tym celu tworzymy E-Mobility Group, w której nasi eksperci, pełniący wszelkie funkcje na całym świecie, wspólnie pracują nad najlepszymi napędami elektrycznymi – stwierdza dr Frank Reintjes, który w zarządzie Daimler Trucks & Buses odpowiada za dział Global Powertrain and Manufacturing Engineering.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2018 11:24 V11.8.1-2