reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys┼é elektroniczny | 02 lipca 2018

Stworzono plecaki VR z wbudowanym mikrokomputerem

Przysz┼éo┼Ťci─ů bran┼╝y VR, zw┼éaszcza w zastosowaniach przemys┼éowych, mog─ů by─ç jednak plecaki z wbudowanymi komputerami, zapewniaj─ůce mobilno┼Ť─ç, a przy tym ┼Ťwietn─ů grafik─Ö. Ich u┼╝ytkownikami s─ů najcz─Ö┼Ťciej architekci i in┼╝ynierowie, ale zainteresowanie p┼éynie r├│wnie┼╝ z bran┼╝y gier.
ÔÇô Stworzyli┼Ťmy plecak VR w oparciu o technologi─Ö komputer├│w Mini PC. Zotac VR Go to komputer Mini PC zamontowany w plecaku, kt├│ry umo┼╝liwia bezprzewodowe korzystanie z technologii wirtualnej rzeczywisto┼Ťci. Na tegorocznych targach Computex zaprezentowali┼Ťmy plecaki VR nowej generacji. Nowy plecak b─Ödzie nieco mniejszy i l┼╝ejszy, a tak┼╝e b─Ödzie wyposa┼╝ony w procesor najnowszej generacji. Dodali┼Ťmy tak┼╝e nieco ÔÇ×┼Ťwiecide┼éek” dla fan├│w gier ÔÇô wyposa┼╝yli┼Ťmy go w diody RGB z mo┼╝liwo┼Ťci─ů sterowania ÔÇô m├│wi w rozmowie z agencj─ů informacyjn─ů Newseria Innowacje Maciej Wieczorek z firmy Zotac Technology.

Zgodnie z prognozami MarketsandMarkets, rynek wirtualnej i rozszerzonej rzeczywisto┼Ťci w 2018 roku ma by─ç wyceniany na 11,1 mld dol. Do 2023 roku ma rosn─ů─ç w tempie 40 proc. ┼Ťredniorocznie, by przekroczy─ç warto┼Ť─ç 60 mld dol.
Nowa generacja Zotac VR GO wyposa┼╝ona jest w procesor Intel Core i7 si├│dmej generacji oraz kart─Ö graficzn─ů GeForce GTX 1070. Wbudowana bateria pozwala na dwie godziny ci─ůg┼éej pracy, ale mo┼╝liwo┼Ť─ç bezinwazyjnej podmiany baterii mo┼╝e wyd┼éu┼╝y─ç ten czas. Komputer mo┼╝na od┼é─ůczy─ç od szelek, dzi─Öki czemu mo┼╝na go wykorzysta─ç tak┼╝e jako zwyk┼éego, biurkowego PC.

Komputery zamkni─Öte w plecaku mog─ů zaoferowa─ç znacznie lepsze specyfikacje sprz─Ötowe od zwyk┼éych gogli VR, kt├│re zasilane s─ů zwykle procesorami i kartami graficznymi znanymi ze smartfon├│w. Jednocze┼Ťnie, dzi─Öki mo┼╝liwo┼Ťci noszenia ich na plecach i bezprzewodowej ┼é─ůczno┼Ťci, pozwalaj─ů na mobilno┼Ť─ç, wa┼╝n─ů zw┼éaszcza w zastosowaniach przemys┼éowych.

ÔÇô Plecak VR mo┼╝na stosowa─ç w r├│┼╝nych celach, ale ok. 99 proc. jest sprzedawana w ramach handlu B2B pracowniom architektonicznym i in┼╝ynierskim. Znajdujemy tak┼╝e popyt w bran┼╝y gier ÔÇô sprzedajemy nasze plecaki salonom gier, w kt├│rych gracze mog─ů za op┼éat─ů prze┼╝y─ç przygod─Ö w rzeczywisto┼Ťci wirtualnej. Niewielki odsetek plecak├│w trafia do os├│b prywatnych zainteresowanych wykorzystaniem ich do grania w domu ÔÇô m├│wi Maciej Wieczorek.

Podobne rozwi─ůzanie opracowa┼éa firma Lenovo. Legion VR PC to miniaturowy komputer mocowany na szelkach, tak┼╝e wyposa┼╝ony w procesor Intel Core i7 oraz oddzieln─ů kart─Ö graficzn─ů od AMD ÔÇô Radeon RX 480. Co ciekawe, komponenty wchodz─ůce w sk┼éad jednostki centralnej nie s─ů ch┼éodzone powietrzem, lecz ciecz─ů. Waga urz─ůdzenia to 2,5 kg.

Mimo coraz wi─Ökszej liczby dedykowanych urz─ůdze┼ä VR, technologia wirtualnej rzeczywisto┼Ťci na razie nie rozwija si─Ö tak dynamicznie, jak zak┼éadano. Obecnie wykorzystywana jest g┼é├│wnie w biznesie i przemy┼Ťle, zw┼éaszcza w r├│┼╝nego rodzaju szkoleniach, kt├│re mo┼╝na przeprowadzi─ç niemal wsz─Ödzie. Wed┼éug specjalist├│w g┼é├│wny problem tkwi w braku zaawansowanych gier. Boom w bran┼╝y rozrywkowej m├│g┼éby si─Ö prze┼éo┼╝y─ç na ca┼éy rynek wirtualnej rzeczywisto┼Ťci.

ÔÇô Naszym zdaniem technologia wirtualnej rzeczywisto┼Ťci ma olbrzymi potencja┼é nie tylko w zakresie handlu B2B, lecz tak┼╝e znajdzie zainteresowanie w┼Ťr├│d prywatnych u┼╝ytkownik├│w i w bran┼╝y gier. Na chwil─Ö obecn─ů nie ma zbyt wielu gier, kt├│re w pe┼éni korzystaj─ů z technologii. W zwi─ůzku z tym, ┼╝e nieco ucich┼éo zainteresowanie VR-em w kontek┼Ťcie gier, mo┼╝na m├│wi─ç nie tyle o problemie, lecz o pewnym spowolnieniu koniunktury ÔÇô wyja┼Ťnia ekspert.

Źródło: Newseria Innowacje
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2