reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayTumisu Przemysł elektroniczny | 11 czerwca 2018

Samsung Electronics C-Lab: trzy nowe projekty gotowe do rynkowego debiutu

AGWART, CATCH FLOW i FOR MAKERS – trzy nowe start-upy zakończyły proces inkubacji w ramach C-Lab (Creative Lab), globalnego programu rozwoju i akceleracji start-upów, dla pracowników firmy Samsung Electronics. Od 2015 roku w ramach inicjatywy powstały już 34 firmy.
Ostatnie trzy miesiące twórcy start-upów spędzili biorąc udział w konsultacjach biznesowych i programach mentorskich prowadzonych przez ekspertów. Od początku czerwca funkcjonują już jako pełnoprawne podmioty, dołączając tym samym do szeregu absolwentów C-Lab, wśród których są firmy takie jak MONIT, pomysłodawcy inteligentnej pieluchy, czy LINKFLOW, twórcy ubieralnych kamer.

AGWART to twórcy PLANTBOX, inteligentnego wewnętrznego rozwiązania ogrodniczego umożliwiającego domową hodowlę warzyw i ziół. PLANTBOXskłada się z inteligentnej szklarni, rozmiarami przypominającej niewielką lodówkę, kapsułek z nasionami oraz aplikacji. Użytkownik wkłada wybraną kapsułkę do szklarni, a PLANTBOX automatycznie rozpoznaje gatunek nasion i optymalizuje dla nich panujące w szklarni warunki, w tym światło, temperaturę, wilgotność, jakość powietrza i substancje odżywcze. Użytkownik może też sam monitorować i kontrolować warunki za pomocą aplikacji.

CATCH FLOW opracował S-Ray - przenośny głośnik kierunkowy. W odróżnieniu od konwencjonalnych głośników, które rozprzestrzeniają dźwięk we wszystkich kierunkach, S-Ray przesyła go w prostej linii w określonym kierunku, dzięki czemu słyszą go tylko konkretne osoby. Co istotne, CATCH FLOW udało się stworzyć urządzenie lżejsze i o 10% mniejsze w porównaniu z konwencjonalnymi głośnikami kierunkowymi. Pobiera ono też mniej mocy bez uszczerbku dla głośności i jakości dźwięku.

Z kolei FOR MAKERS to autorzy AppBee, platformy badawczej łączącej klientów i użytkowników na podstawie wzorców użytkowania sprzętów mobilnych. Po uzyskaniu zgody użytkowników AppBee przewiduje ich charakterystykę, analizując wzorce korzystania z urządzeń mobilnych. Następnie za pomocą działających na bazie sztucznej inteligencji algorytmów automatycznie zestawia użytkowników z odpowiednimi klientami.

– W ciągu ostatnich trzech lat 34 start-upy zatrudniające łącznie 130 pracowników uniezależniły się od C-Lab i przyjęły do pracy kolejne 170 osób spoza Samsung – powiedział Jaiil Lee, Vice President and Head of Creativity & Innovation Center at Samsung Research. – Nadal będziemy stwarzać naszym pracownikom szanse na realizację innowacyjnych pomysłów i stanie się przedsiębiorcami w start-upach wspieranych przez Samsung.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2018 09:38 V9.6.1-1