reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayTumisu
Przemysł elektroniczny |

Samsung Electronics C-Lab: trzy nowe projekty gotowe do rynkowego debiutu

AGWART, CATCH FLOW i FOR MAKERS – trzy nowe start-upy zakończyły proces inkubacji w ramach C-Lab (Creative Lab), globalnego programu rozwoju i akceleracji start-upów, dla pracowników firmy Samsung Electronics. Od 2015 roku w ramach inicjatywy powstały już 34 firmy.

Ostatnie trzy miesiące twórcy start-upów spędzili biorąc udział w konsultacjach biznesowych i programach mentorskich prowadzonych przez ekspertów. Od początku czerwca funkcjonują już jako pełnoprawne podmioty, dołączając tym samym do szeregu absolwentów C-Lab, wśród których są firmy takie jak MONIT, pomysłodawcy inteligentnej pieluchy, czy LINKFLOW, twórcy ubieralnych kamer. AGWART to twórcy PLANTBOX, inteligentnego wewnętrznego rozwiązania ogrodniczego umożliwiającego domową hodowlę warzyw i ziół. PLANTBOXskłada się z inteligentnej szklarni, rozmiarami przypominającej niewielką lodówkę, kapsułek z nasionami oraz aplikacji. Użytkownik wkłada wybraną kapsułkę do szklarni, a PLANTBOX automatycznie rozpoznaje gatunek nasion i optymalizuje dla nich panujące w szklarni warunki, w tym światło, temperaturę, wilgotność, jakość powietrza i substancje odżywcze. Użytkownik może też sam monitorować i kontrolować warunki za pomocą aplikacji. CATCH FLOW opracował S-Ray - przenośny głośnik kierunkowy. W odróżnieniu od konwencjonalnych głośników, które rozprzestrzeniają dźwięk we wszystkich kierunkach, S-Ray przesyła go w prostej linii w określonym kierunku, dzięki czemu słyszą go tylko konkretne osoby. Co istotne, CATCH FLOW udało się stworzyć urządzenie lżejsze i o 10% mniejsze w porównaniu z konwencjonalnymi głośnikami kierunkowymi. Pobiera ono też mniej mocy bez uszczerbku dla głośności i jakości dźwięku. Z kolei FOR MAKERS to autorzy AppBee, platformy badawczej łączącej klientów i użytkowników na podstawie wzorców użytkowania sprzętów mobilnych. Po uzyskaniu zgody użytkowników AppBee przewiduje ich charakterystykę, analizując wzorce korzystania z urządzeń mobilnych. Następnie za pomocą działających na bazie sztucznej inteligencji algorytmów automatycznie zestawia użytkowników z odpowiednimi klientami. – W ciągu ostatnich trzech lat 34 start-upy zatrudniające łącznie 130 pracowników uniezależniły się od C-Lab i przyjęły do pracy kolejne 170 osób spoza Samsung – powiedział Jaiil Lee, Vice President and Head of Creativity & Innovation Center at Samsung Research. – Nadal będziemy stwarzać naszym pracownikom szanse na realizację innowacyjnych pomysłów i stanie się przedsiębiorcami w start-upach wspieranych przez Samsung.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama