reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 25 maja 2018

Producentom notebooków również brakuje komponentów pasywnych

Sprzedaż notebooków spadła w 1Q2018 o 1,4% r/r i wyniosła 37,27 mln sztuk – informuje firma analityczna TrendForce. Kwartalny spadek sprzedaży wyniósł 15,7%.
Jak komentuje Kou-Han Tseng, analityk TrendForce, w ostatnim, w związku ze wzrostem cen komponentów do notebooków, branża odnotowała problemy z dostawami, między innymi komponentów pasywnych, PC DRAM, baterii, MOSFET-ów i sterowników wyświetlaczy. W szczególności dotyczy to komponentów pasywnych. TrendForce ocenia, że te braki będą występowały także w drugiej połowie roku, co razem z innymi czynnikami może wpłynąć na niższe niż prognozowano roczne wyniki sprzedaży w branży notebooków. Według TrendForce, sprzedaż notebooków w 2018 roku spadnie o 0,7%, a nie, jak prognozowano wcześniej, o 0,5%.

TrendForce przygotował też ranking najważniejszych marek w branży, którego liderem, podobnie jak w pierwszym kwartale ubiegłego roku, jest firma HP. Największym wzrostem może poszczycić się natomiast Dell (+14,5%), ale obie te firmy są na plusie, ze względu na aktywną sprzedaż na rynkach Ameryki Północnej i innych kontynentów.



© TrendForce

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2018 09:38 V9.6.1-1