
© Pixabay
Analizy |
Producentom notebooków również brakuje komponentów pasywnych
Sprzedaż notebooków spadła w 1Q2018 o 1,4% r/r i wyniosła 37,27 mln sztuk – informuje firma analityczna TrendForce. Kwartalny spadek sprzedaży wyniósł 15,7%.
Jak komentuje Kou-Han Tseng, analityk TrendForce, w ostatnim, w związku ze wzrostem cen komponentów do notebooków, branża odnotowała problemy z dostawami, między innymi komponentów pasywnych, PC DRAM, baterii, MOSFET-ów i sterowników wyświetlaczy. W szczególności dotyczy to komponentów pasywnych. TrendForce ocenia, że te braki będą występowały także w drugiej połowie roku, co razem z innymi czynnikami może wpłynąć na niższe niż prognozowano roczne wyniki sprzedaży w branży notebooków. Według TrendForce, sprzedaż notebooków w 2018 roku spadnie o 0,7%, a nie, jak prognozowano wcześniej, o 0,5%.
TrendForce przygotował też ranking najważniejszych marek w branży, którego liderem, podobnie jak w pierwszym kwartale ubiegłego roku, jest firma HP. Największym wzrostem może poszczycić się natomiast Dell (+14,5%), ale obie te firmy są na plusie, ze względu na aktywną sprzedaż na rynkach Ameryki Północnej i innych kontynentów.
© TrendForce
