reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayRusfromspb Przemys艂 elektroniczny | 24 kwietnia 2018

Toyota zainwestowa艂a w produkcj臋 litu

Wi臋ksza sprzeda偶 zelektryfikowanych pojazd贸w wymaga zwi臋kszenia produkcji baterii litowo-jonowych. Aby zapewni膰 sta艂e dostawy litu, Toyota zainwestowa艂a 282 mln USD w firm臋 zajmuj膮c膮 si臋 produkcj膮 i przetwarzaniem tego surowca.
Producenci litu maj膮 przed sob膮 gor膮cy okres. Elektryfikacja samochod贸w w najbli偶szych latach przyspieszy za spraw膮 nowych modeli planowanych przez niemal wszystkich producent贸w. W 2017 roku japo艅skie i korea艅skie firmy motoryzacyjne sprzeda艂y na ca艂ym 艣wiecie ponad 2 miliony zelektryfikowanych aut, z tego Toyota dostarczy艂a kierowcom 1,52 miliona. Z kolei globalna sprzeda偶 w pe艂ni elektrycznych samochod贸w na baterie (BEV) wynios艂a w ubieg艂ym roku 734 000 pojazd贸w.

Nale偶膮ca do Toyota Group firma Toyota Tsusho kupi艂a 15% udzia艂贸w w firmie Orocobre zajmuj膮cej si臋 wydobyciem litu. Inwestycja o warto艣ci 282 mln USD pozwoli trzykrotnie zwi臋kszy膰 wydobycie w Olaroz 鈥 najwa偶niejszym z艂o偶u litu w portfolio tej firmy. W Japonii powstanie tak偶e zak艂ad produkuj膮cy wodorotlenek litu, nale偶膮cy do obu firm.

W 2016 roku Toyota og艂osi艂a, 偶e b臋dzie stopniowo zwi臋ksza膰 udzia艂 baterii litowo-jonowych w ca艂kowitej produkcji akumulator贸w trakcyjnych 鈥 obecnie firma stawia w wi臋kszym stopniu na akumulatory niklowo-wodorkowe. Dzi艣 dla japo艅skiego koncernu produkowanych jest 1,3 miliona akumulator贸w niklowo-wodorkowych rocznie i tylko 100 tys. baterii litowo-jonowych, jednak ju偶 w 2019 roku mo偶liwo艣ci produkcyjne Toyoty zwi臋ksz膮 si臋 o kolejne 200 tys. akumulator贸w Li-Ion.

1,52 miliona aut hybrydowych Toyoty, kt贸re trafi艂y w ubieg艂ym roku na rynki ca艂ego 艣wiata, przek艂ada si臋 na 13 GWh 艂膮cznej pojemno艣ci baterii. Przy rocznej sprzeda偶y Toyoty powy偶ej 10 milion贸w samochod贸w, zelektryfikowane auta stanowi膮 ju偶 15% produkcji firmy, a w najbli偶szych latach te proporcje znacz膮co si臋 zmieni膮 na korzy艣膰 aut z alternatywnymi nap臋dami 鈥 podkre艣la firma w komunikacie.

W grudniu 2017 roku Toyota og艂osi艂a now膮 strategi臋 rozwoju elektromobilno艣ci. Firma planuje do 2030 roku produkowa膰 rocznie 5,5 miliona zelektryfikowanych aut, w tym milion samochod贸w bezemisyjnych. Na pocz膮tku przysz艂ej dekady gama modelowa koncernu wzbogaci si臋 o 10 modeli elektrycznych (BEV) 鈥 na pocz膮tku w Chinach, a nast臋pnie w Japonii, Indiach, Stanach Zjednoczonych i Europie. Do 2025 roku ka偶dy model Toyoty i Lexusa albo b臋dzie dost臋pny wy艂膮cznie ze zelektryfikowanym nap臋dem, albo te偶 b臋dzie mia艂 taki nap臋d do wyboru. Plany te stanowi膮 element d艂ugofalowej strategii Toyota Environmental Challenge, kt贸ra ma na celu m.in. wyeliminowanie emisji dwutlenku w臋gla z ca艂ej dzia艂alno艣ci koncernu do 2050 roku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 02:03 V11.10.8-2