reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Orange Przemysł elektroniczny | 28 marca 2018

Orange bierze na pokład pięć nowych start-upów

Whirla, SEEDIA, Fastpass, Naviparking i Makigami rozpoczęły akcelerację z Orange Polska. Inteligentne miasto, BLIK i sztuczna inteligencja w biznesie – w tych obszarach operator będzie przez najbliższe 12 tygodni rozwijać rozwiązania wspólnie z przedsiębiorcami.
W czerwcu poznamy pierwsze efekty współpracy. Firmy zostały wyłonione w ramach programu Orange Fab.

– Podejmując decyzję o współpracy z tymi firmami, szukaliśmy przede wszystkim wartości dodanej dla klientów. Mam poczucie, że każde z rozwiązań, które włączyliśmy do akceleracji, w sposób wymierny ułatwi życie naszym klientom, zarówno tym indywidualnym, korzystającym z inteligentnej infrastruktury miejskiej, jak i biznesowym, którzy chcieliby zautomatyzować procesy w swoich firmach – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego w Orange Polska.

Whirla to system bezprzewodowego ładowania telefonów dla kawiarni, biur, centrów handlowych i in. Od połowy marca ładowarkę będzie można przetestować w Smart Store Orange w warszawskiej Galerii Mokotów. Whirla współpracowała z Orange podczas Orange Warsaw Festival 2017; udostępniała wówczas bezprzewodowe ładowarki gościom korzystającym z Orange Strefy.

SEEDIA, producent solarnych ławek, przystanków i infokiosków będzie pracował z Orange nad dodaniem nowych funkcjonalności, m.in. modułu meteorologicznego. Infrastruktura oferowana przez SEEDIA oferuje mieszkańcom nieodpłatnie możliwość skorzystania z ładowarek USB i indukcyjnych, rozkładów jazdy na wyświetlaczach e-papierowych, czy Wi-Fi. Jedna z takich ławek we współpracy z Orange Polska od sierpnia 2017 r. służy mieszkańcom Zielonej Góry.

Kolejne rozwiązanie, nad którym będzie pracować Orange to Fastpass, pierwsza w Polsce aplikacja pozwalająca przyjmować płatności bezgotówkowe BLIKIEM w telefonie. Wystarczy podanie kwoty transakcji, przepisanie kodu BLIK z aplikacji mobilnej banku płatnika i zatwierdzenie kwoty, aby płatność została natychmiast księgowana na koncie w Tpay.com.

Podczas 12-tygodniowej akceleracji pracownicy urzędu jednego z polskich miast przetestują aplikację do optymalizowania i wyszukiwania najbliższych wolnych miejsc parkingowych z wykorzystaniem rozwiązania Naviparking. W dalszej perspektywie firma planuje dodanie w aplikacji możliwości zarządzania ruchem w mieście i redukcję emisji spalin.

Piąta z akcelerowanych firm, JT Weston rozwinie z Orange aplikację Makigami. Rozwiązanie jest swoistym szwedzkim stołem dla dużych firm i korporacji, umożliwiającym komponowanie własnych aplikacji z gotowych modułów, bez konieczności prac programistycznych. Makigami optymalizuje w ten sposób skomplikowane i czasochłonne procesy biznesowe np. system zarządzania urlopami pracowników, czy proces fakturowania. Makigami wykorzystuje reguły decyzyjne oparte na sztucznej inteligencji.

Orange Fab to akcelerator start-upów stworzony przez Orange. Podczas czterech poprzednich edycji, do programu zgłosiło się ponad 580 firm z Polski i Europy Wschodniej. Spośród nich, ponad 100 zaprezentowało swój produkt przed menadżerami Orange. Zrealizowane dotychczas edycje programu zaowocowały współpracą z 23 start-upami, m.in.
  1. Wandlee – wdrożenie chatbota obsługującego za pośrednictwem Messengera klientów Orange Polska i Nju Mobile

  2. Applica – wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu

  3. Tutlo – udostępnienie pracownikom platformy do nauki języków obcych i konwersacji online

  4. Quantron – z którym Orange Polska współpracowało przy projekcie nowoczesnych lamp miejskich wykorzystujących API Smart City.

Wszyscy uczestnicy programu Orange Fab mogą liczyć na miejsce do pracy w przestrzeni FabLab powered by Orange w Warszawie, dostęp do infrastruktury światłowodowej i radiowej operatora, bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami Orange Polska, a także ekosystemem startupowym w Polsce. Mogą także bezpłatnie brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony w Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Francji, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

Program stale się rozwija. Współpracuje ze znaczącymi podmiotami na rynku, m.in. Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, a ponadto rozbudowuje sieć kontaktów w Europie Środkowej i Wschodniej.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 21 2018 11:51 V11.0.0-2