reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Orange Przemysł elektroniczny | 28 marca 2018

Orange bierze na pokład pięć nowych start-upów

Whirla, SEEDIA, Fastpass, Naviparking i Makigami rozpoczęły akcelerację z Orange Polska. Inteligentne miasto, BLIK i sztuczna inteligencja w biznesie – w tych obszarach operator będzie przez najbliższe 12 tygodni rozwijać rozwiązania wspólnie z przedsiębiorcami.
W czerwcu poznamy pierwsze efekty współpracy. Firmy zostały wyłonione w ramach programu Orange Fab.

– Podejmując decyzję o współpracy z tymi firmami, szukaliśmy przede wszystkim wartości dodanej dla klientów. Mam poczucie, że każde z rozwiązań, które włączyliśmy do akceleracji, w sposób wymierny ułatwi życie naszym klientom, zarówno tym indywidualnym, korzystającym z inteligentnej infrastruktury miejskiej, jak i biznesowym, którzy chcieliby zautomatyzować procesy w swoich firmach – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego w Orange Polska.

Whirla to system bezprzewodowego ładowania telefonów dla kawiarni, biur, centrów handlowych i in. Od połowy marca ładowarkę będzie można przetestować w Smart Store Orange w warszawskiej Galerii Mokotów. Whirla współpracowała z Orange podczas Orange Warsaw Festival 2017; udostępniała wówczas bezprzewodowe ładowarki gościom korzystającym z Orange Strefy.

SEEDIA, producent solarnych ławek, przystanków i infokiosków będzie pracował z Orange nad dodaniem nowych funkcjonalności, m.in. modułu meteorologicznego. Infrastruktura oferowana przez SEEDIA oferuje mieszkańcom nieodpłatnie możliwość skorzystania z ładowarek USB i indukcyjnych, rozkładów jazdy na wyświetlaczach e-papierowych, czy Wi-Fi. Jedna z takich ławek we współpracy z Orange Polska od sierpnia 2017 r. służy mieszkańcom Zielonej Góry.

Kolejne rozwiązanie, nad którym będzie pracować Orange to Fastpass, pierwsza w Polsce aplikacja pozwalająca przyjmować płatności bezgotówkowe BLIKIEM w telefonie. Wystarczy podanie kwoty transakcji, przepisanie kodu BLIK z aplikacji mobilnej banku płatnika i zatwierdzenie kwoty, aby płatność została natychmiast księgowana na koncie w Tpay.com.

Podczas 12-tygodniowej akceleracji pracownicy urzędu jednego z polskich miast przetestują aplikację do optymalizowania i wyszukiwania najbliższych wolnych miejsc parkingowych z wykorzystaniem rozwiązania Naviparking. W dalszej perspektywie firma planuje dodanie w aplikacji możliwości zarządzania ruchem w mieście i redukcję emisji spalin.

Piąta z akcelerowanych firm, JT Weston rozwinie z Orange aplikację Makigami. Rozwiązanie jest swoistym szwedzkim stołem dla dużych firm i korporacji, umożliwiającym komponowanie własnych aplikacji z gotowych modułów, bez konieczności prac programistycznych. Makigami optymalizuje w ten sposób skomplikowane i czasochłonne procesy biznesowe np. system zarządzania urlopami pracowników, czy proces fakturowania. Makigami wykorzystuje reguły decyzyjne oparte na sztucznej inteligencji.

Orange Fab to akcelerator start-upów stworzony przez Orange. Podczas czterech poprzednich edycji, do programu zgłosiło się ponad 580 firm z Polski i Europy Wschodniej. Spośród nich, ponad 100 zaprezentowało swój produkt przed menadżerami Orange. Zrealizowane dotychczas edycje programu zaowocowały współpracą z 23 start-upami, m.in.
  1. Wandlee – wdrożenie chatbota obsługującego za pośrednictwem Messengera klientów Orange Polska i Nju Mobile

  2. Applica – wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu

  3. Tutlo – udostępnienie pracownikom platformy do nauki języków obcych i konwersacji online

  4. Quantron – z którym Orange Polska współpracowało przy projekcie nowoczesnych lamp miejskich wykorzystujących API Smart City.

Wszyscy uczestnicy programu Orange Fab mogą liczyć na miejsce do pracy w przestrzeni FabLab powered by Orange w Warszawie, dostęp do infrastruktury światłowodowej i radiowej operatora, bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami Orange Polska, a także ekosystemem startupowym w Polsce. Mogą także bezpłatnie brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony w Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Francji, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

Program stale się rozwija. Współpracuje ze znaczącymi podmiotami na rynku, m.in. Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, a ponadto rozbudowuje sieć kontaktów w Europie Środkowej i Wschodniej.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2018 09:38 V9.6.1-1