reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Technologie | 02 marca 2018

Nowe technologie zmieniaj膮 edukacj臋

Wedug Frost & Sullivan sztuczna inteligencja, rzeczywisto艣膰 rozszerzona oraz urz膮dzenia do noszenia to technologie, kt贸re w najwi臋kszym stopniu wp艂yn膮 na proces kszta艂cenia w przysz艂o艣ci.
Sektor edukacji przeszed艂 prawdziw膮 metamorfoz臋 pod wzgl臋dem sposobu przekazywania wiedzy: nauczanie mo偶e odbywa膰 si臋 teraz z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywisto艣ci, kt贸ra pozwala wyj艣膰 poza cztery 艣ciany szkolnej klasy, a nawet prowadzi膰 otwarte, dzia艂aj膮ce online uniwersytety. Zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja, urz膮dzenia do noszenia czy robotyka ju偶 wywieraj膮 i b臋d膮 nadal wywiera膰 coraz wi臋kszy wp艂yw na przysz艂o艣膰 edukacji. Trendy edukacyjne b臋d膮 wymaga膰 coraz wi臋kszej elastyczno艣ci program贸w nauczania, zmiany tempa przyswajania wiedzy oraz adaptacji nowych kana艂贸w przekazywania wiedzy.

- Wraz z rosn膮c膮 popularno艣ci膮 system贸w uczenia si臋 na odleg艂o艣膰, nieunikniony jest wzrost zapotrzebowania na najnowsze rozwi膮zania technologiczne, takie jak systemy komputerowe dzia艂aj膮ce w chmurze. Infrastruktura jako us艂uga (IaaS) oraz platforma jako us艂uga (PaaS) bez w膮tpienia stan膮 si臋 kluczowymi modelami biznesowymi w sektorze edukacyjnym- zauwa偶a Sudep Basu, Innovation Practice Leader w firmie Frost & Sullivan.

Do najwa偶niejszych, technologii nale偶膮:
  • Sztuczna inteligencja (AI): Dostawcy technologii, instytuty edukacyjne oraz us艂ugodawcy inwestuj膮 znaczne ilo艣ci czasu, kapita艂u oraz zasob贸w w rozwini臋cie zintegrowanych aplikacji AI oraz innych produkt贸w wspomagaj膮cych, kt贸re wykorzystuj膮 tego rodzaju rozwi膮zania. Wa偶n膮 rol臋 we wdra偶aniu edukacyjnych system贸w AI odgrywa rz膮d, kt贸ry mo偶e stworzy膰 przyjazne inwestycjom 艣rodowisko oraz odpowiednie rozwi膮zania regulacyjne sprzyjaj膮ce rozwojowi ekosystemu edukacyjnego.

  • Mieszana rzeczywisto艣膰: Rosn膮ca popularno艣膰 produkt贸w wykorzystuj膮cych technologi臋 mieszanej rzeczywisto艣ci, takich jak HoloLens, a tak偶e oferowana przez nie mo偶liwo艣膰 uczenia si臋 poprzez do艣wiadczanie wra偶e艅 prezentowanych w realistycznym otoczeniu, b臋dzie g艂贸wnym czynnikiem stymuluj膮cym rozw贸j tej technologii na przestrzeni pi臋ciu najbli偶szych lat. Szacuje si臋, 偶e warto艣膰 ameryka艅skiego rynku mieszanej rzeczywisto艣ci wykorzystywanej w celach edukacyjnych przekroczy do roku 2022 poziom 6 mld USD.

  • Robotyka: Roboty typu telepresence oraz zautomatyzowane maszyny posiadaj膮ce potencja艂 uczenia si臋 to jedne z najwa偶niejszych i najszybciej rozwijaj膮cych si臋 platform sektora edukacyjnego. Roboty umo偶liwiaj膮 spersonalizowane, zdalne nauczanie o wysokim poziomie interakcji, tym samym zapewniaj膮c nieznane wcze艣niej do艣wiadczenia edukacyjne. Do niezwykle wa偶nych obszar贸w nale偶膮 tak偶e zagadnienia zwi膮zane ze sterowaniem robotami oraz modu艂y edukacyjne wykorzystywane w kszta艂ceniu przedszkolnym. Oczekuje si臋, 偶e bran偶a edukacyjna zainteresuje si臋 w dalszej perspektywie tak偶e robotami wielozadaniowymi.

Raport Frost & Sullivan w艣r贸d czynnik贸w zmieniaj膮cych edukacj臋 wymienia tak偶e druk 3D, technologie wearables i sensorowe, przewodz膮ce polimery czy koncepcj臋 XaaS (anything as a service).

- Nie ma w膮tpliwo艣ci co do tego, 偶e coraz szybszy post臋p technologiczny, z jakim mamy do czynienia na skal臋 globaln膮, przyczyni si臋 do wdro偶enia owych prze艂omowych technologii w ci膮gu trzech najbli偶szych lat. Urz膮dzenia do noszenia, bezdotykowe sensory, interfejsy m贸zg-komputer (BCI) oraz post臋p w dziedzinie polimer贸w przewodz膮cych tak偶e przyspiesz膮 implementacj臋 nowych technologii w sektorze edukacyjnym - podsumowuje Basu.

W nowej analizie Frost & Sullivan pt. 鈥濼echnologie kszta艂tuj膮ce przysz艂o艣膰 edukacji”, (Technologies Impacting the Future of Education) om贸wiono zaawansowane rozwi膮zania technologiczne, kt贸re maj膮 najwi臋kszy potencja艂 inwestycyjny w sektorze edukacji. Zbadano r贸wnie偶 wp艂yw trend贸w technologicznych, takich jak coraz powszechniejsza cyfryzacja, nieograniczona 艂膮czno艣膰 oraz zr贸wnowa偶ony ekorozw贸j.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1