reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Wilk Elektronik
Przemysł elektroniczny |

Wilk Elektronik wchodzi na rynek japoński

Polski producent pamięci komputerowych postanowił spróbować swoich sił na trudnym i hermetycznym rynku japońskim i rozpoczyna właśnie podbój trzeciego największego rynku technologii informacyjnych (ICT) na świecie.

Wilk Elektronik SA, polski producent pamięci komputerowych i właściciel marek GOODRAM oraz IRDM, podjął właśnie strategiczną decyzję o rozpoczęciu sprzedaży swoich produktów do Kraju Kwitnącej Wiśni. W tym celu nawiązała już nawet współpracę z jednym z największych japońskich dystrybutorów w branży ICT i jednocześnie największym partnerem firm Microsoft i Intel w tym regionie. Rozpoczęcie współpracy zostało zainaugurowane pod koniec stycznia konferencją prasową w Tokio, w której uczestniczyli przedstawiciele polskiej firmy. - Mimo ogromnej konkurencji ze strony azjatyckich producentów oraz lokalnych marek, wierzymy w sukces polskich produktów na japońskim rynku. Tamtejsi konsumenci doceniają wysoką jakość, a pamięci, które produkujemy i testujemy w 100% w Polsce, spełniają te założenia – mówi Wiesław Wilk, prezes Wilk Elektronik SA. - Niedawny audyt japońskiego partnera przeprowadzony w naszej siedzibie wypadł bardzo pozytywnie i potwierdził nasze przekonanie – dodaje. Jak przypomina Wilk w komunikacie, historia zna wiele przypadków nieudanych prób wejścia na japoński rynek przez międzynarodowe korporacje i marki. Amerykańscy giganci sprzedaży eBay w 2002 roku, brytyjska sieć Tesco czy fińska Nokia w 2011, a nawet Ford w 2016 roku to tylko wybrane przykłady firm, które musiały obejść się smakiem i zrezygnować z podboju tego lukratywnego, ale i bardzo trudnego rynku. Co więc mogą zaproponować Polacy, czego nie mogły firmy z miliardowymi budżetami? Według Wilka, kluczem do sukcesu ma być silna integracja wartości marki z naszą kulturą, ale i oczekiwaniami japońskich konsumentów. Stawką są udziały w uznawanym za trzeci co do wielkości na świecie, stabilnie rosnącym rynku ICT wartym 323 miliardy dolarów (OECD, 2014). - Ze względu na duże różnice - zarówno w schematach podejmowania decyzji przez konsumentów, jak i estetykę i sposób przekazu marketingowego na japońskim rynku elektroniki użytkowej - razem z lokalnymi partnerami będziemy budowali odrębną strategię sprzedaży i promocji. Mamy nadzieję, że to pozwoli nam sprofilować przekaz pod japońskich konsumentów. Nawiązaliśmy w tym celu współpracę z lokalnym zespołem konsultantów z wieloletnim doświadczeniem w branży, którzy będą na bieżąco monitorować sytuację na rynku – tłumaczy Wiesław Wilk. - Jednocześnie chcemy, aby każdy z odbiorców wiedział, że ma do czynienia z produktami wyprodukowanymi w Polsce, przez lokalną firmę. Japońscy konsumenci są otwarci na nowości, ale jednocześnie bardzo doceniają firmy z historią. W 27-letniej historii naszego przedsiębiorstwa trochę się tych historii uzbierało – dodaje prezes Wilk Elektronik. O tym, jak polska marka zostanie przyjęta przez japońskich konsumentów, przekonamy się podczas targów Japan IT Week, których kolejna edycja odbędzie się już w maju w Tokio. Są to największe targi branży ICT w Japonii, skupiające niemal 2000 wystawców i przyciągające ponad 90 000 odwiedzających. Wilk Elektronik SA planuje zaprezentować najnowszą ofertę swoich marek GOODRAM oraz IRDM.
Firma © Wilk Elektronik SA została założona w 1991 roku. Jest właścicielem marek GOODRAM oraz IRDM. Specjalizuje się w produkcji pamięci operacyjnych DRAM, napędów SSD, kart pamięci Flash oraz nośników USB. Polska firma zatrudniająca ponad 170 pracowników jest jedynym producentem konsumenckich pamięci komputerowych w Europie.

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama