reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Porsche Przemysł elektroniczny | 14 lutego 2018

Porsche przeznaczy 6 mld EUR na elektromobilność

Do 2022 r. producent sportowych samochodów zainwestuje w elektromobilność ponad 6 mld EUR, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych – poinformowała firma.
- Podwajamy nasze wydatki na elektromobilność, z około 3 do ponad 6 mld EUR – wyjaśnia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. - Ta decyzja sprawia, że wyznaczamy istotny kurs na przyszłość równocześnie do rozwoju naszych modeli z silnikami spalinowymi.

Planowane nakłady inwestycyjne w nowej wersji zakładają przeznaczenie około 3 mld EUR na zasoby materialne oraz nieco ponad 3 mld EUR na rozwój. Koszty rozwoju obejmują wydatki na:
  • Mission E (około 450 mln euro);
  • warianty i pochodne Mission E (około 500 mln euro);
  • elektryfikację i hybrydyzację produktów z aktualnej gamy (około 1,5 mld euro);
  • inteligentną mobilność, infrastrukturę do ładowania i zaawansowaną inżynierię (około 700 mln euro).
Kolejny 1 mld EUR zarezerwowano na inwestycje w zasoby materialne potrzebne dla realizacji projektu Mission E. Na terenie zakładów w Zuffenhausen powstają obecnie: nowa lakiernia, specjalna sekcja montażowa oraz most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Prace projektowe czekają też nadwoziownię. Ponadto, inwestycje obejmą centrum rozwojowe w Weissach. Łącznie, projekt Mission E pozwolił stworzyć około 1200 nowych miejsc pracy.

Całkowicie elektryczny samochód sportowy Mission E ma być najbardziej sportowym, najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie potrzebował znacznie mniej niż 3,5 s. Co więcej, będzie w stanie wielokrotnie przyspieszać i hamować bez strat wydajności, a do tego zaoferuje 500 kilometrowy zasięg (cykl NEDC) oraz bardzo krótki czas ładowania. Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V „zatankowanie” energii potrzebnej do pokonania dystansu 400 km zajmie zaledwie 15 min – czytamy w komunikacie.

Porsche, wraz z Audi, reprezentuje Grupę Volkswagen w strukturach IONITY – spółki joint venture utworzonej wspólnie z koncernami BMW Group, Daimler AG oraz Ford Motor Company. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsza obsługa 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w ubiegłym roku.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 23 2018 15:48 V9.3.2-2