reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© samsung
Przemysł elektroniczny |

Samsung zaprezentował platformę dla autonomicznych aut

DRVLINE to otwarta, modułowa, skalowalna platforma dla autonomicznych pojazdów, zaprojektowana z myślą o 3, a także 4 i 5 poziomie autonomiczności, która została opracowana w bliskiej współpracy z firmą HARMAN.

Podczas największych na świecie targów elektroniki CES 2018 odbywających się właśnie w Las Vega, Samsung zaprezentował nową platformę Samsung DRVLINE dla pojazdów autonomicznych. Obie spółki będą w dalszym ciągu pracować nad rozwiązaniami, które są skalowalne i zdolne osiągnąć automatyzację aż do poziomu 5. Pierwszy produkt zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS) opracowany przez sojusz HARMAN/Samsung będzie mieć formę kamery skierowanej do przodu z ostrzeżeniem opuszczenia pasa, systemem adaptive cruise control (utrzymania odległości między pojazdami) oraz algorytmami ostrzegania o kolizji i obecności pieszych. Ten nowy system łączy w sobie dorobek firmy Samsung w zakresie technologii kamer z rozwiązaniem ADAS 360 firmy HARMAN, w których połączono uczenie maszynowe i analizę danych z rzeczywistością rozszerzoną, tworząc tym samym wirtualnego, samodzielnie uczącego się współpasażera. Nowy system będzie oferowany w sprzedaży od 2018 roku - poinformował Samsung w komunikacie.
Samsung podkreśla, że prezentacja platformy na targach CES następuje rok po przełomowych dla spółki wydarzeniach. Należą do nich: przejęcie wartej 8 miliardów dolarów spółki technologicznej HARMAN i stworzenie wspólnie z nią strategicznej jednostki organizacyjnej przeznaczonej dla branży motoryzacyjnej; powołanie Samsung Automotive Innovation Fund o wartości 300 milionów dolarów oraz serii inwestycji i partnerstw mających na celu współpracę w sektorze motoryzacyjnym.
– Samochody jutra zrewolucjonizują nasz społeczeństwo. Zmienią sposób, w jaki się poruszamy i sprawią, że nasze drogi staną się bezpieczniejsze – powiedział Young Sohn, President and Chief Strategy Officer w Samsung Electronics i Chairman of the Board w HARMAN. – Utworzenie platformy autonomicznej jest ogromnym i skomplikowanym wyzwaniem, dlatego wymaga ścisłej współpracy całej branży. Za pośrednictwem platformy DRVLINE zapraszamy najlepszych i najzdolniejszych w przemyśle motoryzacyjnym, aby dołączyli do nas i już dzisiaj pomogli w kształtowaniu samochodu jutra. - Podczas prowadzenia samochodu mózg człowieka stale wykonuje niezwykle złożone obliczenia – powiedział John Absmeier, SVP Autonomous/ADAS Strategic Business Unit w HARMAN i VP Smart Machines w Samsung Electronics. - Jak daleko jest ta latarnia? Czy ten pieszy wejdzie na jezdnię? Ile czasu upłynie zanim światło żółte zmieni się w czerwone? Przemysł dokonał niesamowitych postępów w dziedzinie automatyzacji, ale zdolność obliczeniowa systemów pokładowych samochodów jest nadal daleka od mocy obliczeniowej naszych mózgów. Platforma DRVLINE dzięki otwartości i możliwościom obliczeniowym jest pierwszym ważnym krokiem w kierunku budowy ekosystemu zapewniającego pełną autonomię.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama