reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© NestMedic Przemysł elektroniczny | 03 stycznia 2018

Nestmedic rusza na kolejne rynki

Rozwiązania spółki telemedycznej będą prezentowane na największych targach w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Bliskim Wschodzie. System Pregnabit będzie też przygotowywany do procesu certyfikacji w Stanach Zjednoczonych (FDA).

Nestmedic podpisał właśnie umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), obejmującą działania w ramach programu Go to Brand. Producent urządzeń Pregnabit do mobilnego badania KTG oraz dedykowanej do systemu platformy do przesyłu i analizy zapisów teleKTG, dostał tym samym mocne wsparcie w procesie ekspansji zagranicznej. Dzięki środkom z PARP Nestmedic zaprezentuje swe rozwiązania przed kluczowymi partnerami biznesowymi oraz dystrybutorami z Europy, Azji, Ameryki Południowej, Stanów Zjednoczonych i Bliskiego Wschodu. - W tym roku rozwój zagraniczny to kluczowy element w strategii rozwoju Nestmedic. Globalne zapotrzebowanie na telemedycynę rośnie dynamicznie. Jesteśmy częścią tego trendu, mamy już umowy z partnerami z Niemiec i Kenii, pracujemy nad kolejnymi partnerstwami. Ponad 0,5 mln zł finansowania z PARP otworzy przed nami szanse na nowych rynkach – podkreśla dr n. med. Patrycja Wizińska-Socha, prezes zarządu Nestmedic. Według prognoz, do 2030 r. urządzenia telemedyczne przyczynią się do oszczędności rzędu 63 mld USD w obszarze ochrony zdrowia (dane: PwC). Istotny wkład w rozwój telemedycyny ma mieć m.in. Azja. Pregnabit zostanie zaprezentowany tam już w kwietniu, podczas targów Medical Fair w New Delhi. - W Azji rokroczny wzrost przychodów sektora prywatnych i publicznych usług medycznych sięga niemal 10 proc. Same Indie to ok. 24,5 mln noworodków w 2018 r. i 5,5 mld USD wydanych na opiekę nad nowonarodzonymi dziećmi. Nasza misja wsparcia personelu medycznego w prowadzeniu ciąży wpisuje się w oczekiwania azjatyckich specjalistów jak i pacjentów – zaznacza dr n. med. Anna Skotny, dyrektor generalny i współzałożycielka Nestmedic. Do 2026 r. rynek urządzeń medycznych wykorzystywanych w opiece okołoporodowej osiągnie wartość 8,6 bln USD, co roku zwiększając swoją wartość o 6,5 proc. Strategia Nestmedic zakłada, że owoców tego wzrostu polska spółka szukać będzie także w Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie. W Brazylii przy 4 mln urodzeń rocznie wydatki na telemedycynę sięgają 744 mln USD (Frost&Sullivan 2017). Pregnabit pojawi się więc w Brazylii w maju, jako uczestnik targów Hospitalar w Sao Paolo. - Wybierzemy się także z misją gospodarczą do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA). ZEA to kraj z imponującym przyrostem naturalnym i wysokimi wydatkami na opiekę zdrowotną. Pojawimy się tam już pod koniec stycznia na targach Arab Health, rozpoczynając proces komercjalizacji Pregnabitu w tym rejonie świata – dodaje Patrycja Wizińska-Socha. W ramach Go to Brand, Pregnabit będzie również prezentowany na targach Florida International Medical Expo w Stanach Zjednoczonych. W USA wydatki na nowonarodzone dzieci sięgają 45 mld USD rocznie, co czyni amerykański rynek największym na świecie. - W USA przeprowadza się 0,8 mln telekonsultacji rocznie a w ponad 30 stanach firmy ubezpieczeniowe traktują telemedycynę na równi z medycyną tradycyjną, pokrywając w pełni koszty usług medycznych świadczonych zdalnie. To rynek z wysokimi premiami ale i z wysokim progiem wejścia. Nie boimy się go, wiemy, że nasz produkt spełni wyśrubowane wymogi FDA. Jednak mamy świadomość, że pełna komercjalizacja Pregnabitu w USA wymaga więcej czasu niż na rynkach takich jak Brazylia, Niemcy czy Indie. Tam sprzedaż możemy rozwijać dużo szybciej, mając bardziej otwarte i wcale nie mniej głodne innowacji rynki – podkreśla Anna Skotny.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 27 2020 12:33 V18.4.17-1