reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PixabayRusfromspb Przemys艂 elektroniczny | 19 grudnia 2017

Toyota do 2025 roku si臋 zelektryfikuje

W 2030 roku Toyota zamierza rocznie sprzedawa膰 5,5 mln zelektryfikowanych samochod贸w, w tym milion aut bezemisyjnych. Od 2025 roku wszystkie modele Toyoty i Lexusa b臋d膮 dost臋pne z alternatywnymi nap臋dami.
Toyota og艂osi艂a swoje plany popularyzacji zelektryfikowanych samochod贸w na najbli偶sze 12 lat. Strategia koncernu obejmuje wszystkie technologie elektryfikacji pojazd贸w 鈥 hybrydy plug-in (PHEV) oraz nie艂adowane z gniazdka (HEV), a tak偶e samochody elektryczne na ogniwa paliwowe (FCEV) i zasilane pr膮dem z baterii (BEV).

Toyota przewiduje, 偶e w 2030 roku sprzeda偶 zelektryfikowanych samochod贸w wyniesie ponad 5,5 miliona rocznie. W tej liczbie znajdzie si臋 ponad milion samochod贸w bezemisyjnych (BEV i FCEV). Ju偶 w 2025 roku ka偶dy model Toyoty i Lexusa b臋dzie albo samochodem z alternatywnym nap臋dem, albo nap臋d wykorzystuj膮cy silnik elektryczny b臋dzie dost臋pny jako jedna z wersji. Toyota zwi臋kszy liczb臋 nowo opracowanych modeli akumulatorowo-elektrycznych, wodorowo-elektrycznych oraz hybryd plug-in, a tak偶e wprowadzi wersje HEV, PHEV lub BEV do wszystkich aktualnych modeli 鈥 informuje firma w komunikacie.

Na pocz膮tku przysz艂ej dekady Toyota wprowadzi do oferty 10 samochod贸w elektrycznych (BEV). W pierwszej kolejno艣ci nowe modele zadebiutuj膮 w Chinach, po czym trafi膮 do salon贸w w Japonii, Indiach, USA i Europie. W latach 20. na rynku pojawi膮 si臋 kolejne elektryczne modele osobowe i u偶ytkowe Toyoty z nap臋dem na wodorowe ogniwa paliwowe.

Nowe technologie baterii trakcyjnych

Baterie odgrywaj膮 g艂贸wn膮 rol臋 w rozwoju zelektryfikowanych samochod贸w. Obecne na rynku akumulatory trakcyjne nadal generuj膮 wiele ogranicze艅, wynikaj膮cych z niewystarczaj膮cej g臋sto艣ci energii, du偶ej masy i obj臋to艣ci, d艂ugiego czasu 艂adowania i wysokich koszt贸w. Toyota pracuje nad bateriami litowo-jonowymi nowej generacji ze sta艂ym elektrolitem o znacz膮co wi臋kszej pojemno艣ci energetycznej i maksymalnie skr贸conym czasie 艂adowania. Firma przewiduje komercjalizacj臋 tej prze艂omowej technologii na pocz膮tku lat 20. R贸wnocze艣nie Toyota i Panasonic prowadz膮 badania op艂acalno艣ci wsp贸lnej produkcji pryzmatycznych baterii litowo-jonowych.

Toyota opracowuje te偶 system redystrybucji zu偶ytych baterii trakcyjnych. Akumulatory, kt贸re s膮 ju偶 za s艂abe, aby nap臋dza膰 samoch贸d, mog膮 by膰 jeszcze wykorzystywane stacjonarnie. Przyk艂adem takiego rozwi膮zania jest instalacja w Parku Narodowym Yellowstone, gdzie zestaw baterii z Toyoty Camry Hybrid wsp贸艂pracuje z panelami fotowoltaicznymi. Firma podkre艣la te偶 potrzeb臋 stworzenia masowego systemu recyclingu zu偶ytych akumulator贸w oraz g臋sta sie膰 punkt贸w 艂adowania samochod贸w i stacji tankowania wodoru.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2